داستان همکاری مامان ترنج با سایت مامان‌پز

خانوم نوشین احتشامی (مامان ترنج) با داشتن ۳۲ سال سن یکی از جوون ترین همکارای سایت مامان‌پز هست. مامان ترنج از رشته اقتصاد فارغ التحصیل شده و توی طراحی لباس و مد هم سابقه فعالیت داشته. تو مصاحبه زیر با مامان ترنج بیشتر آشنا میشیم:

مامان ترنج لطفا از نحوه آشنایی تون  با سایت مامان‌پز برامون بگین:

چند سال پیش در حال گشت زنی در اینترنت بودم که صفحه اینستاگرام مامان‌پز رو دیدم. خیلی خوشم اومد و به نظرم ایده خیلی خوبی رسید. از بچگی به آشپزی علاقه داشتم و از هر فرصتی برای پخت و پز استفاده می کردم. البته در اون سال ها و بعد از ازدواج مدتی رو در اصفهان زندگی می کردیم و من به طور تمام وقت کار می کردم. رشته کاریم رو خیلی دوست داشتم و از کارکردن در صنعت طراحی لباس لذت می بردم. با به دنیا اومدن فرزندم دیگه امکان کار تمام وقت را نداشتم و برای رسیدگی به فرزندم خونه نشینی رو انتخاب کردم. اصلا دلم نمی خواست کودکم رو با این سن کم به مهد کودک بسپارم. دوست داشتم خودم ازش مراقبت کنم و شاهد بزرگ شدنش باشم. اینجوری شد که کار اداری و فعالیت های بیرون از خونه را رها کردم.

با بازگشت به تهران دوباره به یاد سایت مامان‌پز افتادم. من همیشه زن فعالی بودم و دوست دارم همیشه تلاش کنم. با اینکه هیچ اجباری نداشتم ولی دلم می خواست یک فعالیت جدید رو شروع کنم. هنوز بچه خیلی کوچیکه و نمی تونم کار بیرون از منزل رو شروع کنم. این شد که تصمیم گرفتم کار در منزل رو امتحان کنم. سایت مامان پز همون جایی بود که من به دنبالش بودم.

چطور کار آشپزی با مامان پز رو شروع کردین؟

وارد سایت شدم و ثبت نام کردم.  فرم ثبت نام برای همکاری با مامان پز در صفحه اول سایت بود. خیلی زود از طرف سایت مامان پز باهام تماس گرفتن و قرار شد چند نمونه غذا برای تست تهیه کنم. خب من آشپزی رو خیلی دوست دارم و همه سعی ام رو کردم تا چند نوع غذای خوشمزه رو برای تست آماده کنم. غذاهای من تست شد و مورد تایید کارشناسان قرار گرفت.

بعد قرار ملاقاتی برای یک صحبت حضوری گذاشته شد و من با اصول اولیه سایت مامان پز، نحوه همکاری، نحوه قیمت گذاری و خیلی چیزای دیگه آشنا شدم. کارشناسان سایت از آشپزخونه و محل طبخ غذا دیدن کردند و از نظر بهداشتی مورد تایید قرار گرفت. این شد که یک قدم دیگه رو با موفقیت طی کردم. بعد از گرفتن کارت بهداشت دیگه به طور رسمی” مامان ترنج” مامان پز شدم . الان تقریبا یکسال از شروع همکاری من با سایت مامان پز می گذره و من به آشپزی مشغولم.

 مامان ترنج رشته تحصیل و فعالیت حرفه ای قبلی تون با آشپزی تفاوت داشت. چطور تونستین آشپزی رو به این خوبی یاد بگیرین؟

من از دوران کودکی با آشپزی و پخت و پز غریبه نبودم. مادرم خیلی دست پخت خوبی داره و آشپز قابلی هم هست. طعم غذای خونگی و خوشمزه مادرم رو در هیچ رستورانی نمی تونین پیدا کنین. علاقه من به یادگیری آشپزی به دوران نوجوونی بر می گرده. زمانی که شروع به پخت و پز کردم تجربه نداشتم و گاهی اشتباهاتی هم می کردم ولی رفته رفته تونستم به خوبی مامانم آشپزی کنم. خیلی اهل تلاش هستم و هرگز خسته نمیشم. در اوقات بیکاری توی کانال ها و سایت های آشپزی به دنبال دستور غذای جدید بودم. خیلی دوست دارم تا مواد غذایی رو با هم ترکیب کنم و توی دستور پخت غذاها تغییراتی بدم. ادویه های مختلف  رو برای طعم دار کردن غذا استفاده می کنم تا خوشمزه تر بشن.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  تکنیک بلانچ کردن باقالی با مامان گلابتون

جالبه بدونین من طعم مرغ و بوی اون رو دوست ندارم و برای طعم دار کردن مرغ، ادویه های مختلف و سبزیجات خوش عطر رو امتحان کردم. هر کی یکبار از این مرغ ها چشیده باشه می دونه که چه مزه ای دارن. معمولا زمان زیادی رو برای مزه دار کردن مرغ صرف می کنم تا طعم بهتری داشته باشه.

  به طور متوسط میزان فروش روزانه مامان ترنج چقدر هست؟

اوایل که شروع به کار در مامان پز کردم فروش کمی داشتم. تقریبا روزی ۵-۶ پرس غذا سفارش می گرفتم و منوی محدودی هم داشتم. راستش برای ادامه کار تردید داشتم. البته از اونجایی که بیشتر دلم می خواست خودم رو مشغول کنم و سرگرم باشم این کار رو شروع کردم و زیاد به منافع مالی اون فکر نمی کردم. من همیشه کار بیرون از منزل داشتم و بیکاری اذیتم می کرد. رفته رفته مشتری ها بیشتر شدن و سفارش غذای شرکتی هم داشتم. طعم غذای خونگی تونست مشتری ها رو راضی کنه و این روزها سفارش های روزانه زیادی رو می گیرم.

البته تعداد سفارش ها متغیره و نمیشه عدد ثابتی رو گفت. دیگه کم کم روزی ۵۰ سفارش تهیه غذا دارم و گاهی سفارش ها خیلی بیشتر هم میشه. مشتری های خونگی برای جشن تولد یا مهمونی سفارش غذای شام دارن و مشتری های شرکتی هم برای ناهار سفارش غذا دارن. تنوع منوی غذایی و شناخت مشتری ها باعث شده تا فروشم از روزهای اول خیلی بیشتر بشه. هر چند آشپزی رو برای سرگرمی شروع کردم ولی الان می تونم بگم سود ماهانه قابل توجهی رو از مامان پز به دست میارم.

 از راز موفقیت مامان ترنج پرسیدیم و اینکه خودشون رو آدم موفقی می دونن یا نه؟ راز موفقیت مامان ترنج چیه؟

اول بگم که من آدم کمال گرایی هستم و هنوز خودم را آدم موفقی نمی دونم. به نظرم هنوز راه درازی تا موفقیت مامان ترنج مونده ( با خنده) من آدم سخت کوشی هستم و خیلی تلاش می کنم. در هر کاری که وارد میشم دوست دارم همه تلاشم رو برای بهتر شدن کار انجام بدم. آشپزی هم علاقه بچگی منه و حالا که مجالی پیدا شده تا بتونم در این حرفه کار کنم باید همه سعی ام رو برای پخت غذاهای خوشمزه با طعم خونگی انجام بدم.

شاید راز موفقیت مامان ترنج این باشه که رضایت مشتری برای من اهمیت داره. این غذا رو خودم و بچم هم می خوریم پس باید سالم و بهداشتی باشه. علاقه زیادی دارم تا همه مشتری ها طعم غذای خونگی من رو بپسندند و برای همین گاهی حتی برخی سفارش ها رو اختصاصی هم انجام می دم. مشتری برای من مثل اعضای خانوادم میمونه و با دقت زیادی براش غذا پخت می کنم. هرگز کارهای سرسری و سرهم بندی رو دوست ندارم. همیشه از مواد غذایی با کیفیت استفاده می کنم و تازگی مواد اولیه برای آشپزی رو یک اصل می دونم.

مامان ترنج غذاها رو چطور آماده می کنه و مراحل تهیه غذا در مامان پز چطوریه؟

اول مشتری سفارش غذای خونگی رو در سایت مامان پز ثبت می کنه و من سفارش رو دریافت می کنم. سفارش ها از قبل برای روز بعد ثبت میشه و زمان کافی برای تهیه غذا دارم. مواد اولیه رو به صورت تازه و روزانه با توجه به تعداد سفارش ها تهیه می کنم و از شب قبل کارهای اولیه و زمان بر رو انجام میدم. پاک کردن سبزی، شستن و خورد کردن سبزی یا پختن گوشت و مزه دار کردن مرغ رو بلافاصله انجام میدم. اصلا از گوشت و مرغ فریزری استفاده نمی کنم و همیشه مواد غذایی سالم رو خریداری می کنم. البته روغن و برنج و حبوبات رو هفتگی خریداری می کنم تا در وقت صرفه جویی بشه. خرید مواد اولیه رو همسرم انجام میدن و همیشه مشوق من در کارهایم هستند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  داستان موفقیت مامان نازبانو

روزی که قراره سفارش رو تحویل بدم از صبح زود بیدار میشم و سرخ کردن و پخت و پز رو انجام میدم. غذاها باید قبل از ساعت ۱۱ آماده و در ظرف های مناسب بسته بندی بشه. بنابر این زمان بندی و نظم خیلی مهمه. بعد از بسته بندی و برچسب آدرس، سفارش ها برای ارسال به مشتری آماده میشه و باید آشپزخونه رو کاملا تمیز کنم. زمان کوتاهی برای آماده کردن غذای شام دارم و در این فاصله می تونم کمی استراحت کنم.

مامان ترنج چقدر نظرات مشتری ها براش مهمه؟

من همیشه نظرات مشتری ها رو می خونم و همه نظرات برام ارزشمند هستن. نظرهای مثبت و تعریف از دستپخت همیشه روحیه ام رو بالا می بره و انگیزه بیشتری برای کارهای بهتر بهم میده. از نظرهای منفی و انتقادهای سازنده هم برای بهتر شدن کارهای بعدی استفاده می کنم. به نظرم هم باید خوبی ها گفته بشه و هم اشتباهات احتمالی. سلیقه مشتری ها متفاوت هست و نمیشه همه رو راضی نگه داشت ولی من همه سعی ام رو برای جلب رضایت مشتری و تهیه غذای خوشمزه خونگی انجام میدم.

خیلی از سفارش های من از مشتری های سابق ثبت میشه و من به خوبی با سلیقه اون ها آشنا هستم. باور می کنین بسیاری از مشتری ها رو به اسم می شناسم و می دونم چه نوع غذایی رو می پسندن؟ احترام زیادی برای نظرات مشتری ها قائل هستم.

یک صحبت دوستانه هم با برخی از مشتری ها دارم. انتقاد خوبه و میشه با زبون خوش هم اشکال کار را گوشزد کرد. نوشتن الفاظ زشت و ناخوشایند راه مناسبی برای تذکر دادن نیست و نمی تونه تاثیر خوبی داشته باشه. بعضی از نظرات انرژی منفی زیادی داره ولی خوشبختانه تعداد نظرات انرژی بخش و مثبت بسیار بیشتره.

از تجربه های همکاری با مامان‌پز برامون بگید

صبر بزرگترین تجربه ای بود که از کار کردن در مامان پز یاد گرفتم. آشپزی خوب و پخت غذای خوشمزه با عجله امکان پذیر نیست. برای جلب رضایت مشتری هم نمیشه یک شبه موفق شد. در این کار صبر و حوصله زیادی لازمه که به مرور یاد گرفتم قبلا خیلی عجول بودم. علاوه بر اون اعتماد به نفسم هم بیشتر شد. الان خیلی بیشتر از گذشته به توانایی های خودم باور دارم.

مامان ترنج برامون بگید که مهم ترین مزیت کار در مامان پز برای شما چیه؟

مزایادی زیادی از کار در مامان پز به دست آوردم. می تونم در کنار خانواده و فرزندم باشم و کار خودم رو انجام بدم. الان فرزندم یک سال و نیمه هست و دوست دارم در کنارش باشم. علاوه بر اون برنامه ریزی زمان کاری و وقتم هم در اختیار خودمه. هم می تونم به کارهای خونه و کارهای شخصی ام برسم و هم میتونم درآمد خوبی داشته باشم. الان وقتم به صورت لذتبخشی پر شده و همیشه برای روز بعد می دونم باید چکار کنم.

اگه شما هم دست پخت خوبی دارید و دوست دارید که از این راه کسب درآمد کنید تو سایت مامان پز ثبت نام کنید.

Scroll to Top
اسکرول به بالا