طرز تهیه کوکو پیازچه

به دنبال غذایی سالم و فوری هستید اما از خوردن املت یا نیمرو خسته شده‌اید و آن‌قدر هم فرصت ندارید که کوکو سبزی درست کنید؟ در این صورت، به شما کوکو پیازچه را پیشنهاد می‌دهیم. در این مقاله، طرز تهیه این کوکوی خوشمزه را می‌خوانید.

مراحل پخت کوکو پیازچه

کوکو پیازچه؛ غذایی ساده و خوشمزه

آماده کردن کوکو پیازچه به اندازه غذاهایی مثل کوفته تبریزی دشوار و پردردسر نیست. هر کسی با هر اندازه مهارت آشپزی می‌تواند این کوکوی خوشمزه و هیجان‌انگیز را بپزد. برای شروع، مواد اولیه این کوکو را آماده کنید. پس از آن، مراحل پخت کوکو پیازچه را طبق آنچه توضیح می‌دهیم، انجام دهید. مواد اولیه‌ای که در ادامه می‌خوانید، جهت تهیه کوکو پیازچه برای ۲ نفر مناسب هستند.  

مواد لازم

  • پیازچه ۲۰۰ گرم؛
  • تخم‌مرغ ۳ عدد؛
  • آرد سفید گندم ۱ قاشق غذاخوری؛
  • پیاز متوسط ۱ عدد؛
  • مغز گردو ۴ تا ۵ عدد؛
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان کافی.

در مامانپز ثبتنام کن

مرحله اول: تفت دادن پیاز

قبل از هر کاری، یک پیاز سفید را به صورت نگینی خرد کنید. سپس، آن را به همراه اندکی روغن روی حرارت ملایم تفت دهید. اجازه بدهید تا پیازهای نگینی‌شده طلایی رنگ شوند. سپس، حرارت را خاموش کنید و پیازها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن پیازچه، پیاز و تخم‌مرغ‌ها

مواد اولیه کوکو پیازچه

پیازهای تفت داده و سرد شده را در ظرفی نسبتا بزرگ بریزید. حالا پیازچه‌ها را به صورت نگینی و کاملا ریز خرد کنید. بعد از اضافه کردن پیازچه به ظرف، نوبت به تخم‌مرغ‌ها می‌رسد. تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی درون ظرف بشکنید. پیاز، پیازچه و تخم‌مرغ باید کاملا با یکدیگر ترکیب شوند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  معرفی 7 غذای خوشمزه مخصوص تابستان

مرحله سوم: اضافه کردن آرد، مغز گردو و ادویه‌ها

در این مرحله، باید نمک‌، فلفل سیاه و زردچوبه به ظرف مایه کوکو پیازچه اضافه شوند. این ادویه‌ها باید کاملا با محتویات ظرف ترکیب شوند. در آخر، آرد سفید گندم را به ظرف اضافه کنید تا انسجام کوکو پیازچه بیشتر شود. آرد هم باید کاملا با مواد دیگر ترکیب شود و اثری از آن باقی نماند.

در آخر، مغز گردوهایی که خرد کرده‌اید را به مایه کوکو اضافه کنید و آن را هم بزنید تا به‌ خوبی با سایر مواد ترکیب شود.

مرحله آخر

در نهایت، نوبت به سرخ کردن کوکو پیازچه می‌رسد. روش سرخ کردن این کوکو به سرخ کردن کوکو سبزی و کوکو سیب‌زمینی شباهت دارد. ابتدا روغن را درون تابه‌ای با حرارت ملایم بریزید و اجازه بدهید تا روغن کاملا داغ شود. سپس، مایه کوکو را درون روغن بریزید. حالا درب تابه را ببندید تا یک سمت کوکو بپزد. پس از حدود ۵ تا ۶ دقیقه، کوکو را برگردانید تا سمت دیگر آن هم بپزد. بعد از آن، کوکو پیازچه آماده است. این کوکو را می‌توانید با نان تازه، ماست یا خیارشور نوش جان کنید.

ترفندهای خوشمزگی کوکو پیازچه

کوکو پیازچه؛ مقوی و خوشمزه

  • اگر به طعم سیر در غذاها علاقه دارید، می‌توانید ۲ تا ۳ حبه سیر هم به مایه کوکو اضافه کنید. در این صورت، حبه‌های سیر را باید له کنید و به همراه پیاز تفت بدهید. بعد از اینکه سیر و پیاز خنک شدند، به ترتیبی که در مرحله دوم توضیح دادیم، آن را به تخم‌مرغ و پیازچه اضافه کنید.
  • برای تهیه کوکو پیازچه می‌توانید بسته به ذائقه خود از مواد دیگری هم استفاده کنید. تره، گوشت مرغ آب‌پز و ریش ریش شده، سیب‌زمینی، جعفری و نعناع بعضی از ترکیبات محبوب کوکو پیازچه هستند.
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ برای ۵ نفر
Scroll to Top
اسکرول به بالا