۱۰۰ مدل غذای گیاهخواری

گیاه ‌خواری یک سبک زندگی است. اگر می‌خواهید از فواید آن برخوردار شوید و زندگی سالم‌تری داشته باشید باید خودتان را برای آن آماده کنید. از برخی لذت‌هایتان باید دست بکشید و همچنین خودتان را برای پایبندی به یک سری اصول و البته لذت‌های تازه، آماده کنید. در این مقاله، لیست ۱۰۰ مدل غذای گیاهخواری را معرفی ‌می‌کنیم که رسپی‌های ساده‌ای دارند.

غذاهای گیاهی برای صبحانه

املت سبزیجات؛ یک غذای گیاهی برای صبحانه

برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند، هیچ چیز بهتر از این نیست که صبحشان را با انواع غذاهای گیاهی شروع کنند. به این افراد با رژیم وگان، غذاهایی که در ادامه می‌خوانید را پیشنهاد می‌کنیم.

املت سبزیجات

املت‌ها همیشه جزو خوشمزه‌ترین صبحانه‌های گیاهخواری هستند. اگر همیشه برای صبحانه املت گوجه‌فرنگی نوش‌ جان می‌کنید، به صبحانه خود تنوع ببخشید و املت سبزیجات را هم به آن اضافه کنید. برای درست کردن این املت باید پیاز، قارچ، هویج، فلفل دلمه‌ای، کدو سبز و گوجه‌فرنگی را درون تابه بپزید. سپس، اجازه بدهید تا خنک شوند. حالا آنها را با تخم‌مرغ ترکیب کنید و مانند کوکو سبزی بپزید.

ساندویچ موز و کره‌ بادام‌زمینی

کره بادام زمینی یکی از صبحانه‌های محبوبی است که در رژیم گیاهخواری هم طرفدار دارد. این کره گیاهی خوشمزه را روی نان ترتیلا بمالید. سپس، به آن عسل و موز خرد شده اضافه کنید. به این ترتیب، یک غذای گیاهی خوشمزه برای صبحانه دارید.

در مامانپز ثبتنام کن

کیش اسفناج

کیش نوعی صبحانه وجترین فرانسوی است که ظاهری شبیه به تارت دارد. برای درست کردن این غذای گیاهی، باید خمیر تارت را آماده کنید. روی این خمیر اسفناج خرد شده، پنیر چدار و پیاز خرد شده بریزید. در نهایت، این غذای وگان را به مدت ۱ ساعت درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید.

خاگینه توفو

این خاگینه خوشمزه یکی از غذاهای رژیمی هم محسوب می‌شود. برای درست کردن این صبحانه مخصوص گیاهخواری، پنیر توفو را خرد کنید و درون تابه تفت بدهید. سپس، به آن مخلوطی از مخمر مغذی، شیر سویا، پیاز خرد شده، نمک، فلفل، زردچوبه و سس خردل اضافه کنید و همراه با پنیر تفت دهید.

کرپ گیاهی

این کرپ فرانسوی یکی از غذاهای وگان با دستور پخت ساده است. برای درست کردن این غذای گیاهی، تخم کتان را با آب گرم و تخم کتان آسیاب شده ترکیب کنید. سپس، به آن شیر سویا و آرد بفزایید. حالا آن را مثل همه کرپ‌ها درون تابه سرخ کنید.  

بلغور جو دوسر با کره بادام زمینی

این صبحانه رژیمی یک غذای گیاهی است که شما را تا وقت ناهار سیر نگه می‌دارد. برای درست کردن آن هم کافیست، جو دوسر را بپزید و بعد با کره بادام زمینی و ماست ترکیب کنید.

سایر غذاهای گیاهی برای صبحانه

تست قارچ و اسفناج

لیست انواع غذاهای گیاهی برای صبحانه را نباید به این موارد محدود کرد. شما می‌توانید از رسپی این غذاهای وگان ایده بگیرید و صبحانه‌های گیاهی دیگری آماده کنید، از جمله:

  • تست قارچ و اسفناج؛
  • عدسی؛
  • خوراک لوبیا؛
  • پودینگ جو دو سر و دانه‌ چیا؛
  • مافین کدوسبز؛
  • سالاد تخم‌مرغ آبپز و کلم بروکلی؛
  • تست و پنیر ریکوتا؛
  • پنکیک جو دوسر و بادام زمینی؛
  • املت اسفناج.

انواع غذاهای گیاهی برای ناهار

بادمجان شکم‌پر

ناهار وعده غذایی است که در رژیم‌های نامناسب با غذاهای پرچرب و دارای گوشت فراوان همراه می‌شود. در رژیم گیاهخواری، برای حفظ سلامت افراد، در رسپی غذاهای گیاهی از چربی کمتر و گوشت گیاهی استفاده می‌کنند. برخی از غذاهای گیاهی که در لیست غذای بدون گوشت جای می‌گیرند، را در این بخش می‌خوانید.  

بادمجان شکم‌پر

در رژیم‌های گیاهخواری، بادمجان نقش ویژه‌ای دارد. بادمجان شکم‌پر را هم می‌توانید به عنوان یک غذای بدون گوشت و مرغ به لیست انواع غذاهای گیاهی اضافه کنید. دستور پخت این غذا، درست مانند بادمجان شکم‌پر معمولی است، با این تفاوت که برای پر کردن بادمجان از پیاز، بخشی از بادمجان که از آن جدا شده، سیر، گوجه‌فرنگی، زیتون، ریحان ساطوری شده و پنیر پارمزان که با یکدیگر تفت داده شده‌اند، استفاده می‌کنند.

خورشت فسنجان گیاهی

اگر رژیم غذایی گیاهخواری دارید اما هوس خورشت فسنجان کرده‌اید، نگران نباشید. این فسنجان یک غذای بدون گوشت و مرغ است. طرز تهیه آن هم اصلا دشوار نیست. تنها کاری که باید انجام بدهید، این است که سویای خیس خورده و آبکشی شده را با آرد، نشاسته گندم، پیاز، نمک، زردچوبه و گردو چرخ کنید. بعد آن را به شکل کوفته قلقلی دربیاورید و سرخ کنید. از این کوفته قلقلی به جای گوشت یا مرغ فسنجان استفاده کنید.

خوراک قارچ و سبزیجات

این خوراک گیاه خواری به خوراک قارچ و مرغ شباهت دارد. برای درست کردن این غذای گیاهی، باید هویج پخارپز شده را با پیاز، قارچ، فلفل دلمه‌ای و نمک و ادویه تفت دهید.

اسپاگتی با سبزیجات

این اسپاگتی هم جزو آن دسته از لیست انواع غذاهای گیاهی است که طرفداران بسیاری دارند. برای تهیه سس این اسپاگتی، پیاز را با چوب دارچین و میخک تفت دهید و بعد دارچین را از تابه خارج کنید. سپس، به ترتیب، به آن رب گوجه‌فرنگی، گوجه‌فرنگی رنده شده، هویج، فلفل دلمه‌ای، ریحان و سبزیجات معطر، قارچ و جعفری بیفزایید. وقتی این سس غلیظ شد، می‌توانید آن را به اسپاگتی آبکش شده اضافه کنید.

خورشت گل کلم

خورشت‌ها را هم می‌توان در لیست غذاهای گیاهی جای داد. یکی از محبوب‌ترین غذاهای این لیست که درست کردن آن نیازی به مهارت آشپزی حرفه‌ای ندارد، خورشت گل کلم است. در طرز تهیه این غذا آمده که باید گل کلم که قبلا خرد کرده‌اید را همراه با پیاز و سیر خرد شده تفت دهید. سپس، به آن گوجه‌فرنگی خرد شده، رب آلوچه و مقداری آب اضافه کنید. حالا اجازه بدهید تا این غذای گیاهی کاملا جا بیفتد.

سایر غذاهای گیاهی برای ناهار

رولت سبزیجات

لیست غذاهای گیاهی برای ناهار را می‌توان باز هم ادامه داد. معمولا در این رسپی غذاهای این فهرست از غذاهای وگان از گوشت گیاهی یا گیاهانی مانند قارچ استفاده می‌شود. برخی از غذاهای گیاهی خوشمزه دیگری که می‌توانید از آنها برای خلق رسپی‌های جدید ایده بگیرید، به این ترتیب هستند:

  • رولت سبزیجات؛
  • دمپختک بدون گوشت؛
  • ترشه تره؛
  • پاکورا گیاهی؛
  • قورمه سبزی گیاهی؛
  • قیمه گیاهی؛
  • خورشت بامیه بدون گوشت؛
  • کلم پلو بدون گوشت؛
  • عدس پلو بدون گوشت؛
  • خوراک دال عدس؛
  • خوراک بادمجان و گوجه؛
  • خوراک کاری نخود و گل کلم؛
  • خورشت باقلا قاتق؛
  • سبزی پلو؛
  • شش انداز؛
  • دلمه برگ مو گیاهی؛
  • خوراک تمر هندی و کدو سبز؛
  • پاستا با گوجه و شیر؛
  • بادمجان پلو؛
  • دمی ماش؛
  • نودل سبزیجات رنگی.
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  لیست غذاهای پیشنهادی برای شام گیاهخواران

لیست غذاهای وگان برای شام

هوموس

معمولا برای شام غذاهای سبک خورده می‌شوند. در رژیم گیاهخواری هم همین قاعده وجود دارد. فرقی نمی‌کند که هوس غذاهای ایرانی برای شام را کرده باشید یا بخواهید غذایی ساده‌تر و سبک‌تر نوش جان کنید. به‌هرحال، در لیست غذاهای گیاهی برای شام، برای هر ذائقه‌ای غذای وگان وجود دارد. این غذاها که معمولا طرز تهیه و دستور پخت ساده‌ای دارند، سریع و فوری آماده می‌شوند. غذاهای گیاهی برای شام اغلب در رژیم‌هایی مانند رژیم گیاهخواری ۴۰ روزه، رژیم خام خواری ۷ روزه، رژیم خام گیاه خواری ۲۱ روزه و رژیم خام گیاه خواری ۱۵ روزه کاربرد دارند. لیس انواع غذاهای گیاهی شامل غذاهای نسبتا فوری، سالادها و انواع سوپ و آش می‌شود.

برخی از غذاهای گیاهی که سریع آماده می‌شوند را در این بخش می‌خوانید.

هوموس

هر جا صحبت از دستور پخت یک غذای گیاهی خوشمزه می‌شود، نام هوموس یا حمص هم می‌درخشد. این غذا طرز تهیه‌ای بسیار آسان دارد. کافیست نخود کاملا پخته شده را همراه با ارده، آبلیمو، سیر، نمک و فلفل درون مخلوط‌کن بریزید. سپس، به آن مقداری یخ اضافه کنید. پس از مخلوط شدن این مواد با یکدیگر نیز به آن آب نخود بیفزایید و این غذای گیاه خواری را سرو کنید.

فلافل

فلافل هم جزو آن دسته از غذاهای گیاهخواری است که محبوبیت بسیاری دارند. برای درست کردن این غذای گیاهی، باید نخود خیسانده شده را همراه با جعفری، سیر، پیاز، نمک، زردچوبه، فلفل و تخم گشنیز درون چرخ‌گوشت بریزید. مایه به دست آمده را برای چند ساعت درون یخچال قرار بدهید. در نهایت، آن را با قالب فلافل قالب بزنید و درون روغن سرخ کنید.

اسکالوپ گوجه فرنگی

برای تهیه این غذای گیاهی باید ابتدا مقداری نان تست را خرد کنید و تفت دهید. سپس، آن را با گوجه‌فرنگی خرد شده، سیر له شده، ریحان ساطوری شده و نمک و فلفل ترکیب کنید و درون قالب فر چرب شده بریزید. حالا روی آن مقداری پنیر پیتزا بپاشید. این غذای وگان به مدت ۳۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد آماده می‌شود.

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی پرطرفدار گیلانی‌ها یک غذای بدون گوشت مخصوص گیاهخواری محسوب می‌شود. برای درست کردن این خوراک گیاهی خوشمزه، باید بادمجان کبابی ساطوری شده، گوجه‌فرنگی رنده شده و سیر له شده را با یکدیگر ترکیب کنید و در آخر، به آن تخم‌مرغ بیفزایید.

کتلت سویا

دستور پخت این غذای گیاهی هم بسیار ساده است. سویا یا همان گوشت گیاهی را باید از قبل بخیسانید و آبکشی کنید. سپس، آن را با سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیر و فلفل دلمه‌ای رنده شده و نمک، فلفل، زردچوبه، تخم‌مرغ و اندکی آرد ترکیب کنید. در نهایت، آن را مانند کتلت گوشت سرخ کنید.

سایر غذاهای گیاهی برای شام

کوکو سبزی

البته، لیست غذاهای گیاهی برای شام به این غذاهای خوشمزه محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از رسپی این غذاها برای آشپزی و خلق طعم‌های جدید ایده بگیرید. برای ایده گرفتن، این غذاهای وگان را هم در نظر بگیرید:

آش‌ها و سوپ‌های گیاهی

سوپ عدس

آش‌ها و سوپ‌هایی که در آنها از گوشت و مرغ استفاده نشده را هم می‌توان غذای گیاهی مخصوص رژیم گیاهخواری دانست. از جمله آش‌ها و سوپ‌هایی که بخشی از لیست غذاهای گیاهی را به خود اختصاص می‌دهند به ترتیب زیر هستند.

سوپ عدس

ین سوپ ترکیه‌ای یکی از غذاهای وگان است که در میان طرفداران رژیم گیاه خواری محبوبیت خاصی دارد. برای تهیه این سوپ به عدس، سیب‌زمینی، هویج، پیاز، گوجه‌فرنگی و سیر نیاز دارید. این مواد را باید خرد کنید و به ترتیب، درون قابلمه تفت دهید. در آخر هم آنها را همراه با نمک، زردچوبه، فلفل، رب گوجه‌فرنگی و مقدار آب بپزید. به این ترتیب، یک غذای گیاهی سبک و خوشمزه برای شام دارید.

سوپ سبزیجات

این غذای وگان هم رسپی مشابه سوپ‌های دیگر دارد. برای درست کردن این غذای رژیم گیاه خواری، باید پیاز، فلفل دلمه‌ای، کلم، ساقه کرفس، هویج، گوجه‌فرنگی و سیر را خرد کنید و روی حرارت ملایم بپزید. سپس، مخلوط سبزیجات پخته شده را همراه با سبزیجات معطر درون مخلوط‌کن بریزید. در آخر هم پوره به دست آمده را روی شعله با حرارت ملایم قرار بدهید تا کاملا بپزد و جا بیفتد.

آش ترخینه

این آش خوشمزه دستور پختی ساده دارد. برای طبخ آش ترخینه، نخود، لوبیا و عدس را کاملا بپزید. سپس، به آن ترخینه، نمک و زردچوبه اضافه کنید. در ادامه، سبزی آش ساطوری شده را به قابله بیفزایید و منتظر بمانید تا این غذای گیاهی روی حرارت ملایم بپزد.

آش ماست

آش ماست اغلب همراه با گوشت گردن طبخ می‌شود اما شما می‌توانید آن را به عنوان یک غذای بدون گوشت هم بپزید. برای پختن این غذا، برنج و نخود را بپزید. سپس، به آنها سبزی آش اضافه کنید. در نهایت هم به آن ماست غلیظ شده، نمک و فلفل بیفزایید و اجازه بدهید تا این غذای گیاهی کاملا بپزد.

اشکنه

در ایران قدیم هم لیست غذاهای گیاهی بسیار متنوع بوده و هر یک از غذاهای آن طرفداران بسیاری داشته‌اند. نمونه این غذاها اشکنه با طرز تهیه بسیار ساده است. برای آماده کردن این غذای گیاهی، باید پیاز، نمک، زرچوبه، آرد و رب گوجه‌فرنگی را تفت بدهید. در ادامه، به آن سیب‌زمینی خرد شده را اضافه کنید. وقتی سیب‌زمینی همراه با سایر مواد کاملا تفت داده شد، درون قابلمه آب بریزید و اجازه بدهید تا سیب‌زمینی کاملا بپزد. در نهایت هم به آن تخم‌مرغ اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا تخم‌مرغ پخته شود.

سایر آش‌ها و سوپ‌های وگان

سوپ خامه و قارچ

به این لیست باید آش‌ها و سوپ‌های دیگری که یک غذای گیاهی سبک محسوب می‌شوند را هم اضافه کرد، از جمله:

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  چه کنیم در ماه رمضان چاق نشویم

سالادهای وگان

سالاد اسفناج

سالادهای گیاهی از جمله غذاهایی هستند که در رژیم خام گیاهخواری و سایر رژیم‌های لاغری و کاهش وزن جایگاه ویژه‌ای دارند. طرز تهیه آنها هم بسیار ساده است، فقط باید مواد اولیه آنها را با یکدیگر ترکیب کنید و به آنها سس مخصوص اضافه کنید. برخی از سالادهای خوشمزه که در نمونه رژیم گیاهخواری برای لاغری یا رژیم‌های خام گیاهخواری بیشتر استفاده می‌شوند را در ادامه می‌خوانید.

سالاد اسفناج

برای آماده شدن این غذای گیاهی سبک باید برگ‌های اسفناج را خرد کنید. به آن گوجه گیلاسی، خیار حلقه‌ای شده و تخم کدو بیفزایید. برای سس آن هم روغن زیتون، عسل، سرکه بالزامیک، سس خردل، نمک و فلفل را با یکدیگر ترکیب کنید.

سالاد تایلندی

این غذای وگان از خرد و ترکیب کردن فلفل قرمز، سیر، کلم پیچ، کلم بنفش، خیار، آووکادو، هویج و پیازچه درست می‌شود. برای سس آن هم از ترکیب پوست لیموی رنده شده، آبلیمو، گشنیز ساطوری شده، شکر، نمک و فلفل استفاده می‌کنند.

سالاد حبوبات

این سالاد که در لیست غذاهای گیاهی محبوبیت خاصی دارد، از ترکیب کردن حبوبات پخته شامل عدس، لوبیا، نخود و ماش یا هویج، کاهو و کلم برگ خرد شده آماده می‌شود. سس آن هم ترکیبی از پونه کوهی، روغن زیتون، سس مایونز، آبلیمو، نمک و فلفل است.

سالاد سیب‌زمینی با کرفس

این سالاد خوشمزه از ترکیب کردن سیب‌زمینی پخته و خرد شده، ساقه کرفس، جعفری، پیاز بنفش و زیتون درست می‌شود. برای سس آن هم از مخلوط سس مایونز، نمک و فلفل استفاده می‌کنند.

سالاد انار و سیب

معمولا برای درست کردن این سالاد از سینه مرغ پخته شده هم استفاده می‌کنند اما شما می‌توانید این ماده اولیه را حذف کنید تا یک غذای بدون گوشت داشته باشید. این غذای گیاهی خوشمزه ار ترکیب، سیب ترش، دانه انار، تخم‌مرغ آبپز، گردو و شوید ساطوری شده درست می‌شود. برای آماده کردن سس آن هم سس مایونز را با نمک و فلفل ترکیب می‌کنند.

سایر سالادهای وگان

سالاد تبوله

به این لیست خوشمزه از سالادهای خام گیاهخواری باید نام‌های دیگری را هم اضافه کرد که می‌توانید از آنها برای آشپزی ایده بگیرید. این نام‌ها به این ترتیب هستند:

  • سالاد تبوله؛
  • سالاد یونانی؛
  • سالاد کلم بروکلی؛
  • سالاد میوه؛
  • سالاد سبزیجات.

غذاهای فرنگی وگان

پاستا خامه‌ای با کلم بروکلی

غذاهای فرنگی نیز در رژیم‌های گیاهخواری یا خام گیاهخواری طرفداران خاص خود را دارند. این غذاها از تنوع بیشتری برخوردار هستند. در رسپی غذاهای فرنگی، اختیار عمل بیشتری دارید و می‌توانید با کمی خلاقیت در آشپزی، آنها را به غذاهای گیاهی جدیدی تبدیل کنید. خواندن چند نمونه غذای بدون گوشت می‌تواند به شما در خلق غذای گیاهی جدید کمک کند. برخی از غذاهایی که می‌توانید از دستور پخت آنها ایده بگیرید را در این بخش می‌خوانید.

پاستا خامه‌ای با کلم بروکلی

این غذای گیاهی مانند پنه آلفردو درست می‌شود اما طرز تهیه سس آن متفاوت است. برای درست کردن سس این پاستا، کلم بروکلی خرد شده را همراه با سیر تفت دهید. سپس، آرد، شیر، خامه، نمک، فلفل و پنیر پارمزان را به ترتیب به آن اضافه کنید. وقتی سس غلیظ شد، آن را روی پنه پخته و آبکشی شده بریزید.

اسپاگتی بلونز

معمولا اسپاگتی بلونز را با گوشت گاو چرخ‌کرده می‌پزند اما شما می‌توانید سویای خیسانده و آبکشی شده را جایگزین گوشت کنید. این گوشت گیاهی را باید با سیر، پیاز، کرفس، هویج، پوره گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی تفت دهید تا یک سس غلیظ و خوشمزه به دست آید. این سس را همراه با پنیر پارمزان به ماکارونی پخته و آبکشی شده اضافه کنید.  

پاستا پومودورو

این پاستای خوشمزه هم یک غذای گیاهی با رسپی بسیار آسان است. برای تهیه سس این پاستا باید پیاز و سیر را تفت دهید و به آنها گوجه‌فرنگی خرد شده، نمک و فلفل بیفزایید. وقتی سس کاملا غلیظ شد، آن را روی پاستای پخته و آبکشی شده بریزید تا نتیجه یک غذای وگان خوشمزه شود.

نارگیل پلو

اگر رژیم گیاهخواری دارید اما از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، به شما نارگیل پلو را پیشنهاد می‌کنیم. این پلوی فرنگی همیشه جزو لیست غذاهای گیاهی پرطرفدار است. طرز تهیه آن هم اصلا دشوار نیست. فقط باید برنج را با آب نارگیل و نارگیل رنده شده بپزید و مثل دمپختک دم کنید. برای خوشمزه‌تر شدن آن هم مقداری کشمش را همراه با نمک و زردچوبه تفت دهید و روی این غذای بدون گوشت بریزید.

اسفناج خامه‌ای

شاید طعم اسفناج را دوست نداشته باشید اما با کمی خلاقیت می‌توانید غذاهایی خوشمزه مناسب کودکان یا حتی خودتان بپزید. اسفناج خامه‌ای یکی از بهترین نمونه‌های این غذاهای گیاهی است. برای تهیه اسفناج خامه‌ای، باید کره را با پیاز بنفش خرد شده و سیر له شده تفت دهید. حالا به آن خامه، نمک، فلفل سیاه و جوز هندی اضافه کنید. بعد از غلیظ شدن خامه، به آن پنیر پارمزان اضافه کنید. وقتی پنیر کاملا ذوب شد، به آن اسفناج پخته و کاملا آبکشی شده را بیفزایید و با یکدیگر ترکیب کنید. به این ترتیب، یک غذای گیاهخواری خوشمزه و هیجان‌انگیز دارید.

سایر غذاهای گیاهی فرنگی

راتاتویی

البته، لیست غذاهای گیاهی فرنگی در این نام‌ها خلاصه نمی‌شود. به این فهرست می‌توان نام‌های بسیا دیگری را هم اضافه کرد. غذاهایی که به شما برای خلق رسپی جدید ایده می‌دهند، عبارت‌اند از:

  • راتاتویی؛
  • پنه کدو حلوایی؛
  • پیتزا قارچ و پیاز با سس سفید؛
  • سوپ تایلندی؛
  • نودل نارگیلی؛
  • برگر لوبیا قرمز و جو دوسر؛
  • سوپ سیب‌زمینی شیرین و فندق؛
  • پای بادمجان؛
  • ساندویچ نخود فرنگی؛
  • اسکرامبل ذرت و فلفل دلمه‌ای.

کلام آخر

گیاه‌خواری یک سبک زندگی است. اگر می‌خواهید از فواید آن برخوردار شوید و زندگی سالم‌تری داشته باشید، باید خودتان را برای آن آماده کنید. از برخی لذت‌هایتان باید دست بکشید و همچنین خودتان را برای پایبندی به یک سری اصول و البته لذت‌های تازه، آماده کنید. البته، پای‌بند بودن به رژیم گیاه خواری لزوما دشوار نیست. برای اینکه این رژیم غذایی را جذاب‌تر کنید، می‌توانید از یکی از غذاهای گیاهی که در لیست غذاهای گیاهی این مقاله خواندید شروع کنید. هر یک از این ۱۰۰ مدل غذای گیاهی می‌توانند ایده‌ای باشند که با خلاقیت در آشپزی طعم‌های جدیدی از غذاهای گیاهی را خلق کنید. پس همین حالا دست به کار شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا