خورشت فسنجان با گوشت قلقلی مامان‌پز

فسنجان، فَسوجن یا فسنجون یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که می‌تواند یک غذای سازمانی هیجان‌انگیز هم باشد. مامان‌پزی‌ها هم این نکته را به‌خوبی می‌دانند و تلاش می‌کنند تا بهترین فسنجان با گوشت قلقلی یا مرغ را به مشتریان تحویل بدهند اما چرا باید فسنجون را به عنوان یک ناهار شرکتی سرو کنیم؟

چلو خورشت فسنجان با گوشت قلقلی

چرا باید فسنجان با گوشت قلقلی در منوی ناهار شرکتی باشد؟

فسنجان با گوشت قلقلی یکی از غذاهای محبوب ایرانی‌هاست. برخی معتقدند که این خورشت خوشمزه و جذاب در اصل یکی از غذاهای مردم خطه شمال کشور بوده و بعدها کم‌کم وارد رژیم غذایی مردم در سایر مناطق کشور شده است. به‌هرحال، خورشت فسنجان شمالی‌ها با گوشت اردک یا مرغ پخته می‌شود و طعمی ترش دارد. اهالی بخش‌های مرکزی ایران هم معتقدند که فسنجان باید با گوشت قلقلی طبخ شود و طعمی شیرین‌تر داشته باشد.

در مامان‌پز می‌توانید این غذا را هم با گوشت قلقلی و هم با گوشت مرغ سفارش بدهید. در هر صورت، فسنجان با گوشت قلقلی یا مرغ را می‌توانید به عنوان غذای سازمانی روی میز کارکنان شرکت بگذارید. این پیشنهاد ما ۴ دلیل مهم دارد.

۱. تنوع غذایی در منوی غذای شرکتی اهمیت دارد

خود را به جای کارکنان شرکت بگذارید. روزهایی که یکی پس از دیگری سپری می‌شوند، سروکله زدن با مشتریان و مراجعین و خسته‌کننده بودن کارهای اداری هر یک به‌تنهایی این قابلیت را دارند که زندگی کاری شما را یک‌نواخت و کسالت‌آور کنند. در این میان، وقت ناهار می‌تواند زمانی برای تجدید قوا باشد. اگر در این زمان غذاهای متنوعی بخورید، انرژی بیشتری خواهید داشت. فسنجان با گوشت قلقلی هم می‌تواند یکی از این غذاهای متنوع باشد.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  فهرستی از غذاهای ایرانی برای ناهار

۲. فسنجان با گوشت قلقلی و خواص آن برای سلامتی

از رنگ و بوی فسنجان با گوشت قلقلی که بگذریم، این غذا برای سلامتی کارکنان هم مفید است. این غذا ویتامین‌های آ، ای و ب ۱۲ و کلسیم، فسفر، آهن، کربوهیدرات و فیبر دارد. این غذای پرانرژی می‌تواند سلامت قلب و عروق کارکنان را حفظ کند. بنابراین، مدیرانی که می‌خواهند کارکنان سالمی داشته باشند، حتما فسنجان با گوشت قلقلی یا مرغ را در منوی هفتگی کارکنان خود می‌گنجانند.  

۳. فوت‌وفن خوشمزگی فسنجان را مامان‌پزی‌ها می‌دانند

فسنجان یکی از غذاهای قدیمی ایرانی است که برای پخت آن به آشپزی حرفه‌ای و باتجربه نیاز دارید. ترفندهای خوشمزگی این غذا را تنها مادران ایرانی می‌دانند. مامان‌پزی‌ها هم راز خوشمزگی این غذا را از مادران خود یاد گرفته‌اند و برای پخت این غذا صبر، حوصله و عشق مادرانه خرج می‌کنند. پس اصلا عجیب نیست که کارکنان شما با چشیدن طعم این غذا یاد خاطرات دوران کودکی خود بیفتند و انرژی دوباره بگیرند.

۴. بسته‌بندی هم اهمیت دارد

نکته مهمی که در طعم هر غذای بیرون‌بر تأثیر می‌گذارد، نوع بسته‌بندی آن است. اگر غذا در ظروف مناسب تحویل مشتری شود، طعم اصلی خود را به‌خوبی حفظ می‌کند. مامان‌پزی‌ها هم این نکته را به‌خوبی می‌دانند. بنابراین، غذا را به جای ظروف آلومینیومی یا یک‌بار مصرف در ظروف مایکروویوی به مشتری تحویل می‌دهند. ممکن است بعضی از کارمندان در وقت ناهار فرصت غذا خوردن پیدا نکنند و کمی بعد از آن سراغ فسنجان بروند. در این شرایط، ظرف مایکروویوی به آنها این امکان را می‌دهد که غذایی گرم بدون کوچک‌ترین تغییری در طعم بچشند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  بهترین تهیه غذا شرکتی تهران با طعم غذای خانگی

چلو خورشت فسنجان با گوشت قلقلی در مامان‌پز

چلو خورشت فسنجان با گوشت قلقلی در مامان‌پز

اگر قصد سفارش غذا به تعداد کمتر داشته باشید و سراغ بخش سفارش آنلاین بروید، می‌توانید فسنجان با گوشت قلقلی را با دست‌‌پخت مامان منیر سفارش بدهید.

برای سفارش به تعداد بالاتر هم باید سراغ بخش سفارش غذای شرکتی بروید. فسنجان با گوشت قلقلی در منوی ناهار شرکتی مامان‌پز دست‌پخت مامان لیاست. البته، اگر تعداد سفارش‌ها بسیار باشد، مامان عهدیه و مامان فخرالزمان هم به کمک او می‌آیند. این آشپزهای باسلیقه در طرز تهیه فسنجون ترفندهای خاص خود را دارند.

شما بگویید

خورشت فسنجان با گوشت قلقلی یکی از غذاهای باسابقه ایرانی است که بیشتر مردم طعم آن را دوست دارند. بنابراین، می‌توانید آن را به عنوان غذایی متنوع و باخاصیت در منوی غذای سازمانی خود جا بدهید. این غذا با دست‌پخت آشپزهای درجه یک مامان‌پزی به مشتری تحویل داده می‌شود و هر کدام برای پخت این غذا ترفند خاص خود را دارند.

آیا شما تابه‌حال طعم خورشت فسنجان مامان‌پزی‌ها را چشیده‌اید؟ به نظر شما این خورشت باید با طعم ترش باشد یا شیرین یا ملس؟

Scroll to Top
اسکرول به بالا