طرز تهیه املت قارچ و اسفناج

در یک صبح سرد پاییزی یا زمستانی هیچ صبحانه‌ای به اندازه املتی داغ و خوشمزه نمی‌چسبد. اگر برای صبحانه فردا به املت فکر می‌کنید و میان درست کردن املت گوجه‌فرنگی و یک املت جدید تردید دارید، اجازه بدهید تا املت قارچ و اسفناج را به شما معرفی کنیم. در این مطلب، طرز تهیه و فوت‌ و فن‌های خوشمزگی املت قارچ و اسفناج را می‌خوانید.

طبخ املت قارچ و اسفناج به روشی ساده

املت قارچ و اسفناج؛ غذایی ساده و خوشمزه

به جای اینکه روزهای کاری را با یک لقمه نان و پنیر تکراری یا نیمروی ساده شروع کنید، سراغ گزینه بهتری به نام املت قارچ و اسفناج بروید. این املت جذاب با طعمی شگفت‌انگیز غذایی بین‌المللی است که دستورپختی بسیار ساده دارد. برای شروع، مواد مورد نیاز این املت که این روزها تازه‌تر از همیشه در بازار موجود هستند را تهیه کنید. پس از آن، مراحل پخت این املت را طبق دستوری که توضیح می‌دهیم، انجام بدهید تا یکی از خوشمزه‌ترین املت‌های جهان را برای صبحانه به محل کار ببرید.

موادی که در ادامه می‌خوانید جهت تهیه املت قارچ و اسفناج برای ۲ تا ۳ نفر کافی است.

مواد لازم

  • اسفناج ۵۰۰ گرم؛
  • تخم‌مرغ ۳ عدد؛
  • قارچ خرد شده یک‌دوم فنجان؛
  • کره ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری؛
  • نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا به اندازه کافی.

در مامانپز ثبتنام کن

مرحله اول: آماده کردن اسفناج

قبل از هر کاری باید اسفناج را برای طبخ املت قارچ و اسفناج آماده کنید. اسفناج را تمیز پاک کنید. برگ‌های اسفناج را از ساقه‌های آن جدا کنید و تمیز بشویید و آبکشی کنید. اجازه بدهید تا آب آن کاملا خارج شود. سپس، اسفناج را در تابه‌ای مناسب بدون روغن تفت دهید. اجازه بدهید تا اسفناج کاملا بپزد و آب آن کاملا خارج شود. در نهایت، کره را به اسفناج بیفزایید و آن را برای چند دقیقه تفت دهید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  ۵ غذای مناسب کودکان با اسفناج

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

قارچ را باید به صورت جداگانه تفت دهید. برای این کار ابتدا قارچ را خرد کنید و در تابه‌ای با اندکی روغن تفت دهید. قارچ باید در دمای بالا و در عرض چند دقیقه تفت داده شود. زمانی که آب قارچ تمام شد، آماده تهیه املت شده است.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد با یکدیگر

قارچ آماده شده را به تابه اسفناج اضافه کنید و به همراه آن کمی تفت دهید. سپس، در ظرفی جداگانه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و نمک و ادویه‌ها را به آن بیفزایید. وقتی تخم‌مرغ‌ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کردید، آنها را به مخلوط قارچ و اسفناج اضافه کنید. وقتی یک سمت املت پخته شد، آن را برگردانید تا سمت دیگر آن هم بپزد. املت قارچ و اسفناج آماده است. می‌توانید آن را با نان تازه نوش جان کنید.

املت قارچ و اسفناج پنیری

املت قارچ و اسفناج پنیری

می‌توانید املت قارچ و اسفناج را با پنیر پیتزا یا پنیر امنتالر سوئیسی هم بپزید. برای این کار باید حدود ۱ قاشق غذاخوری از یکی از این پنیرها را در مرحله سوم به این ترتیب اضافه کنید:

ابتدا تخم‌مرغ هم‌زده را به تابه خالی اضافه کنید. اجازه بدهید تا حدود ۲ دقیقه یک طرف تخم‌مرغ هم‌زده طلایی شود. سپس، آن را برگردانید و مخلوط قارچ و اسفناج را در یک سمت آن بریزید. پنیر رنده شده را هم روی آن بپاشید. پس از آن، تخم مرغ را به حالت کرپ تا نیمه برگردانید. حالا درب تابه را ببندید تا پنیر آب و املت حاضر شود.

رازهای خوشمزگی املت قارچ و اسفناج

  • برای خوشمزه‌تر شدن این املت می‌توانید هنگام تفت دادن قارچ به آن ۱ فنجان پیاز زرد خرد شده یا ۱ قاشق غذاخوری پودر پیاز اضافه کنید.
  • اضافه کردن جعفری ساطوری شده به عنوان تاپینگ این املت، آن را خوشمزه‌تر می‌کند.
  • برای جذاب‌تر شدن طعم این املت ۱ گوجه‌فرنگی را نگینی خرد کنید و موقع ترکیب کردن اسفناج و قارچ به تابه بیفزایید.
  • چند حبه سیر له شده یا پودر سیر هم به این املت طعم شگفت‌انگیزی می‌بخشد.
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه آش شله قلمکار
Scroll to Top
اسکرول به بالا