دستور پخت خورش آلو اسفناج با مرغ

اگر از مردم ایران درباره غذاهای مورد علاقه‌شان بپرسید، احتمالا یکی از نام‌هایی که از زبان آنها خواهید شنید، خورش آلو اسفناج است. خورش آلو اسفناج را می‌توان هم با گوشت قرمز و هم با گوشت مرغ درست کرد. اگر به مصرف کمتر گوشت قرمز در رژیم غذایی خود فکر می‌کنید، می‌توانید این غذا را با گوشت مرغ بپزید. واقعیت هم این است که خورش آلو اسفناج با مرغ طرفداران بیشتری دارد. اگر شما هم جزو طرفداران این خورش با گوشت مرغ هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. در ادامه، بهترین طرز تهیه خورش آلو اسفناج با مرغ را می‌خوانید.

مراحل پخت خورش آلو اسفناج با مرغ

پخت خورش آلو اسفناج با مرغ

ممکن است از آخرین باری که خورش آلو اسفناج با مرغ خورده‌اید، زمان زیادی گذشته باشد. شاید هم یک مرتبه این غذا را با بهترین رسپی خورده باشید و فکر کنید که دیگر هرگز آن تجربه جاودانه تکرار نخواهد شد. اگر این غذا را با دستورپخت اصلی بپزید، متوجه خواهید شد که می‌توانید بارها و بارها طعم بهترین خورش آلو اسفناج با مرغ عمرتان را بچشید. مراحل پخت این غذای خوشمزه اصلا پیچیده نیست. برای شروع، باید مواد اولیه‌ این خورش را آماده کنید و مراحل پخت آن را گام به گام طبق آنچه توضیح می‌دهیم انجام دهید. مواد اولیه‌ای که در ادامه می‌خوانید، جهت طبخ خورش آلو اسفناج با مرغ برای ۸ نفر کافی هستند.

مواد لازم

  • اسفناج ۲ کیلوگرم؛
  • مرغ ۱ عدد؛
  • آلو بخارا ۲۰ عدد؛
  • سیر ۴ حبه؛
  • پیاز ۲ عدد؛
  • گردوی خرد شده ۳۰۰ گرم؛
  • گرد غوره، آبغوره یا آبلیمو به اندازه دل‌خواه؛
  • نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم.
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه شله زرد مجلسی

در مامانپز ثبتنام کن

مرحله اول: پختن گوشت مرغ

برای طبخ یک خورش آلو اسفناج خوشمزه، باید گوشت مرغ آن را طوری بپزید که طعم فوق‌العاده‌ای پیدا کند. قبل از هر کاری، سیر را رنده و پیاز را نگینی خرد کنید. ابتدا پیاز را درون قابلمه‌ای مناسب به همراه روغن تفت دهید. اجازه بدهید تا پیاز خرد شده سبک و شیشه‌ای شود. سپس، سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. در ادامه، نمک، فلفل و زردچوبه را به اندازه‌ای به سیر و پیاز اضافه کنید که رنگی طلایی بگیرند. حالا می‌توانید تکه‌های مرغ را به قابلمه اضافه کنید. مرغ باید کمی با سیر و پیاز تفت داده شود تا کاملا مزه آنها را به خود بگیرد. وقتی گوشت مرغ به رنگ سفید درآمد، درب قابلمه را ببندید و اجازه بدهید این گوشت در آب خود کم‌کم بپزد.

مرحله دوم: آماده کردن اسفناج‌ برای خورشت

در مدت زمانی که گوشت مرغ پخته می‌شود، سراغ اسفناج‌ها بروید. برگ‌های اسفناج را تمیز پاک کنید و بشویید. اجازه بدهید تا آب اضافی اسفناج کاملا خشک شود. سپس، آن را درون تابه‌ای گود بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدهید. وقتی آب اسفناج کاملا تبخیر شد، آماده اضافه شدن به قابلمه خورشت است.

مرحله سوم: اضافه کردن آلو بخارا به خورش

پس از اضافه کردن برگ‌های پخته شده اسفناج به قابلمه خورش نوبت به آلو بخارا می‌رسد. آلو بخارا که قبلا کمی در آب خیس خورده را به همراه چند لیوان آب به قابلمه بیفزایید. پس از آن، آبلیمو، گرد غوره یا آبغوره را به میزان دل‌خواه به خورش اضافه کنید. حالا اجازه بدهید تا خورش بپزد.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه مرغ شکم پر در فر

مرحله چهارم: اضافه کردن گردو

گردو به خورش آلو اسفناج با مرغ طعم شگفت‌انگیزی می‌دهد و باعث می‌شود که این خورش بیشتر روغن بیندازد. برای اضافه کردن گردوی خرد یا آسیاب‌شده به قابلمه خورش باید تا ۳۰ دقیقه پایانی پخت این غذا صبر کنید. بعد از اضافه کردن گردو و سپری شدن این مدت، خورش آلو اسفناج با مرغ شما آماده است. می‌توانید این غذا را مانند خورش قیمه، قرمه سبزی یا سایر خورش‌ها همراه با پلوی زعفرانی نوش جان کنید.

ترفندهای خوشمزگی خورش آلو اسفناج با مرغ

خورش آلو اسفناج با مرغ خوشمزه

  • اگر خورش آلو اسفناج با مرغ را با طعم ترش می‌پسندید، می‌توانید به این غذا رب انار ترش هم اضافه کنید.
  • برای خوشمزه‌تر شدن خورش آلو اسفناج می‌توانید در مرحله دوم اسفناج‌ها را بیشتر سرخ کنید تا به رنگ تیره دربیایند.
  • اگر می‌خواهید خورش آلو اسفناج شما خوشمزه‌تر شود، موقع خرید اسفناج دقت کنید. برای تهیه این خورش باید از اسفناجی استفاده کنید که برگهای آن تازه و لطیف‌تر است.
  • اسفناج را به اندازه‌های درشت‌تر خرد کنید تا موقع پخت کاملا له نشود و خورش بیشتر لعاب داشته باشد.
  • برای جذاب‌تر شدن ظاهر خورش آلو اسفناج، پیش از سرو روی آن چند تکه یخ بیندازید. این کار باعث می‌شود که روغن خورش روی سطح ظرف جمع شود و خورش ظاهر جذاب‌تری پیدا کند.
  • برای سرو یک خورش آلو اسفناج با مرغ خوشمزه باید موقع پخت صبر کنید تا آب آن بیشتر تبخیر شود. به این ترتیب، خورشت شما غلیظ و کاملا جاافتاده به نظر خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا