طرز تهیه پیراشکی گوشت به ۲ روش

بسیاری از خانواده‌ها در میان غذاهای بیرون از منزل، پیراشکی گوشت را یک خوردنی سالم و مقوی می دانند و اغلب این نوع پیراشکی را برای کودکان می‌خرند، غافل از این‌که پیراشکی های بیرون از منزل، به دلیل آن‌که در مدت زمانی کوتاهی در روغن فراوان سرخ می‌شوند، و همچنین روغن مورد استفاده در آنها ممکن است روزها عوض نشده باشد ضررهای زیادی را به همراه دارد. حتی ممکن است این پیراشکی ها در روغن های معمولی (و نه روغن سرخ کردنی ) سرخ شده باشند و حاوی میزان زیادی روغن مضر باشند که امکان خارج کردن روغن از پیراشکی وجود ندارد. بنابراین بهتر است پخت این غذای هوس انگیز را در منزل انجام دهید تا خانواده سالم تری داشته باشید.

طرز تهیه پیراشکی گوشت

پیراشکی گوشت جذاب و دوست داشتنی

پیراشکی گوشت یکی از لذیذ ترین غذاهای مورد علاقه بچه هاست. اگر کودک شما به راحتی غذا نمیخورد و غذا دادن به او چالش روزانه ی شماست پیشنهاد میکنیم پیراشکی گوشت را امتحان کنید. کودک میتواند در حین بازی این غذای لذیذ را میل کند، تزئین پیراشکی به کمک سس قرمز نیز میتواند کودک را ترغیب به خوردن آن کند. این غذای لذیذ میتواند به عنوان یک میان وعده در کنار خانواده، به عنوان چاشنی مدرسه و مهدکودک فرزند دلبندتان، یا به عنوان پیش غذای تولد و مهمونی در هنگامی که مهمان ها منتظرند تا دستپخت شگفت انگیز شما را بچشند مورد استفاده قرار گیرد.

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا به اندازه دلخواه
  • نمک و فلفل به اندازه دلخواه
  • روغن به اندازه دلخواه

مواد لازم جهت خمیر پیراشکی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ قاشق غذاخوری
  • آب ولرم نصف پیمانه
  • مایه خمیر ۱.۵ قاشق غذاخوری
  • آرد به میزان لازم
شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه مرصع پلو با گوشت گوسفندی برای ۴ نفر

در مامانپز ثبتنام کن

مرحله اول: طبخ مواد داخل پیراشکی گوشت

ابتدا ماهیتابه را روی اجاق قرار دهید و داخل ان روغن بریزید تا داغ شود. سپس، پیاز رنده شده را در روغن تفت دهید و اجازه دهید تا طلایی شوند، گوشت چرخ کرده را نیز به پیاز اضافه کنید و صبر کنید تا خوب سرخ شود. اکنون قارچ را به اندازه دلخواه خود ریز کنید و به همراه کمی آبلیمو حرارت دهید تا آب اضافی آن خارج شود و رنگ قارچ سفید بماند، فلفل دلمه را نیز در اندازه دلخواه خود ریز کنید و به همراه قارچ به پیازها اضافه کنید و مجدد تفت دهید. در آخر رب و نمک و ادویه را به مواد خود اضافه کنید و بعد زیر شعله را خاموش کنید تا مواد سرد شوند.  

مرحله دوم: تهیه خمیر پیراشکی گوشت

برای شروع مایه خمیر را در نصف پیمانه اب ولرم بریزید، شکر را به آن اضافه کنید، کمی هم زنید و اجازه دهید مایه خمیر پف کند و بالا اید و به اصطلاح عمل بیاید. اکنون تخم مرغ ها، نمک و روغن را ترکیب کنید و به مایه خمیر اضافه کنید. آرد را به ارامی اضافه کنید و با دستان خود هم بزنید تا جایی که خمیر به دستان شما نچسبد.

خمیر اماده شده را حدود ۱۵ دقیقه با دستان خود ورز دهید. کف یک ظرف فلزی را چرب کنید، خمیر را داخل آن قرار دهید و روی آن را با ارد بپوشانید، روی کاسه را بپوشانید و  به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر استراحت کند و حجم آن افزایش یابد. بعد از نیم ساعت مقداری از خمیر را بردارید و روی یک سطح پهن کنید، مواد پیراشکی را که از قبل آماده کرده اید داخل خمیر قرار دهید، روی مواد پنیر پیتزا بریزید، دو طرف خمیر را روی هم بیاورید و لبه های خمیر را به کمک پره های چنگال خوب فشار دهید تا مواد از داخل آن نریزند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه دلمه بادمجان و برگ مو

مرحله آخر: سرخ کردن پیراشکی

پیراشکی گوشت کاملا پخته شده

اگر میخواهید پیراشکی گوشت را سرخ کنید، داخل یک ماهیتابه مقداری روغن سرخ کردنی بریزید  و اجازه دهید روغن خوب داغ شود، اکنون پیراشکی ها را داخل روغن سرخ کردنی قرار دهید و هردو طرف آنها را سرخ کنید، فراموش نکنید که برای سرخ کردن پیراشکی ها از روغن های مخصوص سرخ کردنی با حرارت متوسط استفاده کنید، حرارت بالا ترکیبات روغن را تغییر داده و با دود کردن روغن ترکیبات سرطان زائی در روغن تشکیل می شود . پس با تهیه غذاهای سالم سلامتی خود و خانواده خود را تضمین کنید، در انتها پیراشکی ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آنها جذب دستمال شود.

البته، مامان پز به شما توصیه میکند از سرخ کردن پیراشکی ها خودداری نمایید، شما میتوانید پیراشکی ها را داخل فر درست کنید تا غذای سالمتری برای خانواده خود تهیه کرده باشید. برای این کار مایکروویو را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد ( اگر از فر گاز استفاده میکنید درجه فر باید ۱۸۰ درجه سانتی گراد باشد) آماده کنید، سینی فر را اندکی پرب کنید و پیراشکی گوشت را داخل آن قرار دهید. در ظرفی جداگانه یک عدد تخم مرغ را هم بزنید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید، تخم مرغ و روغن همزده را به کمک یک قلمو روی پیراشکی گوشت بمالید. پیراشکی را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر یا مایکروویو قرار دهید تا روی انها کاملا طلایی شود و آماده شوند.

Scroll to Top
اسکرول به بالا