۳ راز خوشمزگی لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده از زبان مامان پارمیس

فرقی نمی‌کند که در یک دورهمی ساده باشید، به پیک‌نیک رفته باشید یا پشت میز غذاخوری شرکت منتظر یک ناهار شرکتی شگفت‌انگیز باشید. به‌هرحال، منظره خوش آب‌ورنگ لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و سالاد شیرازی شما را سر ذوق می‌آورد. اغراق نیست اگر بگوییم که این غذا طعمی بهشتی دارد. لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده یکی از غذاهای پرفروش سال ۱۴۰۱ در مامان‌پز بود اما راز طعم فوق‌العاده لوبیا پلوی مامان‌پزی‌ها چیست؟ برای پاسخ به این سؤال سراغ مامان پارمیس، یکی از آشپزهای مامان‌پز رفته‌ایم تا فوت و فن خوشمزه شدن لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده را از زبان او بشنویم.

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و سالاد شیرازی

مامان پارمیس و طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده زعفرانی

مشتریانی که طرفدار لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده زعفرانی هستند همیشه موقع سفارش این غذا سراغ مامان پارمیس می‌روند. زعفران باعث افزایش انرژی و نشاط و کاهش اضطراب می‌شود. پس مامان پارمیس برای تهیه این غذای سازمانی زعفران به کار می‌برد تا به روزهای خاکستری کارمندان رنگی زعفرانی ببخشد. به نظر این آشپز باسابقه و خوش‌سلیقه در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده باید به ۳ نکته مهم توجه داشته باشیم تا نتیجه غذای لذیذی مثل غذای او شود.

در مامان پز ثبت نام کن

۱. ترکیب لوبیا سبز و گوجه‌فرنگی تازه ترکیبی همیشه برنده است

مامان پارمیس اعتقاد دارد که برای طبخ این غذا باید از مواد اولیه تازه استفاده کرد. بنابراین، هر هفته بر اساس تعداد سفارش‌هایی که دارد گوجه‌فرنگی و لوبیا سبز تازه را از بهترین فروشنده‌ها خریداری می‌کند. پس از اینکه لوبیا سبز را خرد کرد، آن را همراه با گوجه‌فرنگی که قبلا میکس کرده، درون قابلمه‌ای کوچک می‌گذارد تا بپزد. با این کار لوبیا سبز همراه با آب گوجه‌فرنگی به‌خوبی می‌پزد و سرخ می‌شود و طعم بهتری پیدا می‌کند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  خورشت فسنجان با گوشت قلقلی مامان‌پز

از آنجایی که مامان پارمیس متخصص طبخ لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده است، در بیشتر موافع، در یخچال یا فریزر او بسته‌های لوبیا سبز و گوجه‌فرنگی ترکیب‌شده را می‌توان پیدا کرد.

رب خانگی؛ ترکیبی مهم در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

۲. رب خانگی یا کارخانه‌ای؛ مسئله این است

آماده شدن ترکیب گوجه‌فرنگی و لوبیا سبز تازه نقطه شروعی برای طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده مامان پارمیس است. او در ادامه، گوشت چرخ کرده تازه را با پیاز داغ کاملا تفت می‌دهد. زمانی که گوشت سرخ شد و طعم پیاز را به خود گرفت، ترکیب جادویی گوجه‌فرنگی و لوبیا سبز را اضافه می‌کند. بعد از آن نوبت به رب گوجه‌فرنگی می‌رسد. به اعتقاد او زعفران چاشنی اصلی این غذاست اما به‌هرحال، لوبیا پلو بدون رنگ گوجه‌فرنگی چیزی کم دارد.

مامان پارمیس مانند بسیاری از آشپزهای حرفه‌ای ترجیح می‌دهد تا لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده را با استفاده از رب خانگی طبخ کند. به نظر او رب کارخانه‌ای به غذا طعم خانگی نمی‌دهد. بنابراین، در فصل گوجه‌فرنگی آستین‌ها را بالا می‌زند و شروع به درست کردن رب گوجه‌فرنگی می‌کند. نتیجه هم این می‌شود که غذای او افزودنی‌های مضر خوراکی ندارد و کاملا سالم و خوش‌عطر و طعم است.

زعفران؛ چاشنی محبوب مامان پارمیس در لوبیاپلو

۳. ادویه‌های لوبیا پلوی مامان پارمیس؛ حسن ختامی برای یک پلوی جذاب

از هرچه بگذریم، سخن ادویه خوش‌تر است. پس از اینکه مامان پارمیس رب گوجه‌فرنگی را همراه با سایر مخلفات غذا تفت داد، نوبت به ادویه‌جات می‌رسد. مامان پارمیس برای طبخ لوبیا پلو از نمک، فلفل و چوب دارچین استفاده می‌کند. به نظر او پودر دارچین رنگ غذا را تیره می‌کند. بنابراین، از آنجایی که لوبیا پلوی مامان پارمیس رنگی زعفرانی دارد، به جای پودر دارچین سراغ چوب دارچین می‌رود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  چرا خرید غذای شرکتی برای کارکنان سودی بیشتر از هزینه برای شرکت‌ها در پی دارد؟

این آشپز حرفه‌ای مواد لوبیا پلو را همراه با زعفران دم‌کرده لابه‌لای برنج در قابلمه می‌ریزد. در آخر هم روی برنج دوباره کمی زعفران دم‌کرده می‌پاشد تا عطر این غذا موقع تحویل در ناهارخوری شرکت بپیچد.

شما بگویید

مامان پارمیس یکی از آشپزهای خوش‌سابقه و حرفه‌ای مامان‌پز است. با شنیدن نام این آشپز مامان‌پزی مشتریان به یاد لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده زعفرانی او میفتند. در این مطلب، از ۴ فوت کوزه‌گری مامان پارمیس گفتیم. آیا شما تابه‌حال طعم این لوبیاپلوی جذاب را چشیده‌اید؟

Scroll to Top
اسکرول به بالا