۵ ترفند طلایی در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده از زبان مامان لیلیوم

مامان لیلیوم یکی از آشپزهای باسابقه و محبوب مامان‌پز است که بیشتر در بخش ناهار شرکتی فعالیت می‌کند. از این مامان خوش سلیقه طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و نکات طلایی برای طبخ آن را پرسیدیم. او هم با همان صبر و حوصله همیشگی ۵ ترفند خوشمزه شدن این غذا را توضیح داد.

مامان لیلیوم؛ متخصص لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

۱. بهتر پخته شدن لوبیا سبز یعنی غذای خوشمزه‌تر

به نظر مامان لیلیوم، اولین ایراد بعضی از لوبیا پلوها به پخته نشدن لوبیا سبز مربوط می‌شود. او موقع دریافت سفارش‌ غذا، لوبیا سبز تازه تهیه و خرد می‌کند. پس از آن سراغ بخارپز کردن این لوبیا می‌رود. وقتی لوبیا سبز کاملا بخارپز شد، آن را در روغن سرخ می‌کند تا برای غذا آماده شود.

پیاز داغ فراوان؛ راز  مهم خوشمزگی در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

۲. معجزه پیاز داغ

به نظر مامان لیلیوم هرچه پیاز لوبیاپلو بیشتر باشد، این غذا طعم بهتری می‌یابد. در نتیجه، اول پیاز داغ فراوان درست می‌کند و گوشت چرخ‌کرده تازه را به آن می‌افزاید. گوشت و پیاز باید به‌خوبی با یکدیگر ترکیب و سرخ شوند.  

زیره سیاه؛ راز طعم جذاب لوبیا پلوی مامان لیلیوم

۳. زیره سیاه؛ راز طعم جذاب لوبیا پلوی مامان لیلیوم

به‌طورکلی، افراد درباره طعم زیره دو دسته می‌شوند. شما یا طرفدار پروپاقرص طعم رازآلود این ادویه هستید یا آن را دوست ندارید. اگر جزو دسته اول هستید، لوبیا پلوی مامان لیلیوم هوش از سرتان می‌پراند.

او موقع طبخ لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده از نمک، فلفل، دارچین، زعفران و زیره سیاه استفاده می‌کند. به نظر مامان لیلیوم زیره را باید به اندازه‌ای اضافه کرد که طعم آن در غذا کاملا احساس شود.

۴. لوبیا پلو نباید شفته باشد

یکی از مشکلاتی که معمولا موقع طبخ لوبیا پلو با آن روبه‌رو می‌شویم این است که برنج آن شفته می‌شود. مامان لیلیوم برای این مشکل یک راهکار ساده اما مهم دارد. او برای آب‌کشی کردن برنج زمانی را انتخاب می‌کند که برنج هنوز به اصطلاح زنده است.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  شش جایگزین عالی برای کیک عروسی

در آخر کار هم وقتی مواد را لابه‌لای برنج گذاشت، به‌جای آب و روغن از روغن به‌تنهایی استفاده می‌کند. به نظر این آشپز باتجربه و خوش‌فکر موادی که لابه‌لای برنج ریخته‌ایم، به اندازه کافی رطوبت دارند. به همین علت، اگر به آنها ترکیب آب و روغن اضافه کنیم، برنج شفته می‌شود.

در مامان پز ثبت نام کن

۵. رب گوجه‌فرنگی به جای زعفران

به نظر مامان لیلیوم، در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده، رنگ نارنجی رب گوجه‌فرنگی حرف اول را می‌زند. بنابراین، او برخلاف مامان پارمیس، از رب گوجه‌فرنگی بیشتری استفاده می‌کند.

سفارش لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده از مامان‌پز

اگر در مامان‌پز لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده سفارش بدهید، این غذا با دست‌پخت مامان هدا، مامان نارنج، مامان صدیقه و مامان گلناز به شما تحویل داده می‌شود. درصورتی که سراغ گزینه سفارش شرکتی بروید تا غذا به تعداد بالا سفارش بدهید هم می‌توانید لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده دست‌پخت مامان پارمیس، مامان نجمه، مامان لیلیوم و مامان فخرالزمان را تحویل بگیرید. البته، ناگفته نماند که لوبیا پلویی که مامان فخرالزمان می‌پزد با گوشت تکه‌ای است نه چرخ‌کرده.

لوبیا پلوی مامان‌پزی

شما بگویید

لوبیا پلو یکی از پلومخلوط‌های محبوب ما ایرانی‌هاست. این غذا در مامان‌پز هم طرفداران بسیاری دارد. کمتر کسی می‌تواند از خیر طعم لذیذ این غذا در کنار ترشی تازه بگذرد. آیا شما تابه‌حال مشتری لوبیا پلوی مامان‌پز بوده‌اید؟ به نظر شما لوبیا پلو باید زعفرانی باشد یا به رنگ نارنجی؟

Scroll to Top
اسکرول به بالا