غذاهای محلی مامانپز؛ فرصتی برای تجربه طعم اصیل غذاهای ایرانی

غذاهای محلی بخشی از هویت هر شهر و روستا هستند. این غذاها بر اساس شرایط زندگی مردم هر منطقه طبخ می‌شوند و مردم محلی برای تهیه آنها روش‌های خاص خود را دارند. این غذاها معمولا از مواد اولیه‌ای تازه درست می‌شوند و مقوی و سرشار از انرژی هستند. حالا تصور کنید که چنین غذاهایی وارد منوی غذای کارکنان شرکت شما شود. چه چیزی بهتر از این؟ مامانپز به عنوان یک سرویس آنلاین تهیه غذای خانگی، توانسته بسیاری از غذاهای محلی را در فهرست غذاهای خود بگنجاند. در این مطلب، شما را با غذاهای محلی متنوع مامانپزی‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.  

غذاهای محلی مامانپز؛ فرصتی برای تجربه طعم اصیل غذاهای ایرانی

چرا غذاهای محلی مامانپز؟

پیش از آنکه بخواهیم غذاهای محلی مامانپز را معرفی کنیم، باید به این سؤال مهم پاسخ بدهیم که اصلا چه دلیلی دارد که غذاهای محلی مامانپز را به عنوان غذای شرکتی روی میز ناهار کارکنان بگذاریم؟ پاسخ به این سؤال ۲ علت مهم دارد. 

اول از همه، اینکه غذاهای محلی زمانی عطر و طعم اصیل خود را پیدا می‌کنند که واقعا خانگی باشند. بله، در منوی بسیاری از رستوران‌ها و کترینگ‌ها ممکن است رد پایی از غذاهای محلی پیدا کنید، اما این غذاها همیشه هم طعم اصیل غذاهای سنتی را ندارند. غذای محلی سرو شده در مامانپز شما را به یاد خاطره غذاخوری‌های محلی در شهرهای مختلف ایران میندازد. دلیل آن هم کاملا واضح است؛ مامان‌های مامانپز دستورپخت اصلی این غذاها را می‌دانند. 

علاوه بر این، فهرست غذاهای محلی در مامانپز به یک شهر یا منطقه محدود نمی‌شود. در مامانپز هم غذاهای محلی شمال کشور سرو می‌شوند و هم غذاهای جنوبی طرفدار دارند. غذاهای محلی شهرهایی مثل قزوین، شیراز و اصفهان هم در منوی مامانپز به چشم می‌خورند. همین تنوع غذایی می‌تواند کارکنان شرکت شما را پس از یک روز کاری خسته‌کننده سرحال بیاورد. آنها با دیدن چنین غذاهایی روی میز ناهارخوری شرکت، به گذشته‌های دور سفر می‌کنند. شاید خاطره سفری هیجان‌انگیز به یکی از شهرهای ایران زیبا برایشان تداعی شود. همین نکته به تنهایی برای تجدید قوا در وقت ناهار کافی نیست؟ 

در مامان پز ثبت نام کن

محبوب‌ترین غذاهای محلی در مامانپز

در مامانپز بیش از ۱۰۰ غذا تهیه و ارسال می‌شود. در این میان حدود ۲۰ غذای مامانپز جزو غذاهای محلی به شمار می‌روند. این غذاها شامل خوراک‌ها و چلوها می‌شوند. شما می‌توانید برای تهیه غذای کارکنان خود با توجه به ذائقه آنها و بودجه شرکت چند غذای محلی را هم در فهرست سفارشات خود بگنجانید. 

۱. آش سبزی شیرازی؛ غذایی از دیار بهارنارنج‌ها

آش سبزی یکی از غذاهای پرطرفدار است. این غذای خوشمزه را می‌توان به عنوان میان‌وعده، صبحانه یا ناهار روی میز غذاخوری شرکت گذاشت. آش سبزی مامانپز همان ترکیبات اصلی را دارد که شیرازی‌ها برای پخت این غذا به کار می‌برند. این آش عطر و طعمی واقعا خانگی دارد و کارمندان خسته را سر ذوق می‌آورد. 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه آش شله قلمکار

۲. قیمه نثار قزوینی

قیمه نثار را باید یکی از رنگین‌ترین غذاهای محلی ایران دانست. این پلو مخلوط جذاب یکی از غذاهای مجلسی قزوینی‌ها به شمار می‌رود. وجود این غذای ایرانی در فهرست غذاهای شرکت، مهمانی‌ها و دورهمی‌ها مهمانان هر سفره‌ای را هیجان‌زده می‌کند. قیمه نثار قزوینی در مامانپز به صورت دیسی یا پرسی سرو می‌شود. بنابراین، می‌توانید با توجه به رویداد یا مراسم مورد نظر خود و بر اساس اندازه‌ای که می‌خواهید آن را سفارش بدهید. 

چلو خورش ترش واش از بهشت گیلان

۳. چلو خورش ترش واش از بهشت گیلان

چلو خورش ترش واش یکی غذای محبوب گیلانی است. این غذا را باید با سبزی معطر محلی طبخ کنید تا طعم اصیل آن هویدا شود. چلو خورش ترش واش مامانپز این ویژگی مهم را دارد. این غذای محلی یکی از محبوب‌ترین غذاهای شرکتی مامانپز است. مشتریان این سرویس آنلاین تا به حال بیش از هزار بار ترش واش را سفارش داده‌اند. نتیجه هم این بوده که بیشتر آنها از طعم این غذا کاملا راضی بوده‌اند. 

۴. کوفته تبریزی

این کوفته خوشمزه یکی از غذاهای محلی محبوبی است که مدیران شرکت‌ها اغلب آن را به فهرست سفارشات خود اضافه می‌کنند. این غذای سنتی زمانی عطر مدهوش‌کننده‌ای می‌یابد که با استفاده از مواد اولیه‌ای تازه درست شود. علاوه بر این، سرآشپز باید تمام فوت و فن‌های لازم برای جا افتادن کوفته را بداند. به عنوان مثال، اگر لپه و برنج این غذا کاملا مغزپخت نشده باشند، کوفته اصطلاحا وا می‌رود. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا هم باید از گوشت ترکیبی استفاده کنید. این نکات را کسی می‌داند که تجربه کافی داشته باشد. مامان‌های مامانپز این ویژگی مهم را دارند. کوفته تبریزی مامانپزی‌ها شما را به رستوران‌های محلی در بازار تبریز می‌برد. 

میرزاقاسمی یکی از بهترین های محلی شمال ایران۵. میرزاقاسمی

این غذای سنتی یکی از اصلی‌ترین غذاها در مامانپز است. برای پخت این غذا می‌توان بادمجان را هم به صورت کبابی استفاده کرد و هم به شکل سرخ‌شده. فرقی نمی‌کند که شما کدام یک از این روش‌ها را ترجیح بدهید چون میرزاقاسمی‌های این سرویس آنلاین به هر دو روش طبخ می‌شوند. پس اگر می‌خواهید میرزاقاسمی را به فهرست غذاهای شرکت یا سازمان خود اضافه کنید، سفارش آنلاین از مامانپز بهترین گزینه است. به هرحال، پخت این غذا ترفندهای خاصی دارد که مادران ایرانی آن را بهتر از هر کسی می‌دانند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  بهترین غذای ایرانی برای مهمانی چیست؟

سمبوسه سیب‌زمینی۶. سمبوسه سیب‌زمینی

برای خوردن سمبوسه‌ای اصیل و خوشمزه لازم نیست که تا لشکرآباد اهواز بروید. در مامانپز این غذای خانگی به بهترین شکل تهیه و ارسال می‌شود. سمبوسه‌های این سرویس آنلاین تنوع بسیاری دارند و معمولا در کنار آنها سسی سرو می‌شود که شما را شگفت‌زده می‌کند. این غذای محلی گزینه‌ای مناسب برای غذای سازمانی است. کارمندان می‌توانند این خوراک سبک و مقوی را به عنوان میان‌وعده یا ناهار نوش جان کنند. 

۷. چلو خورش قلیه ماهی؛ غذایی از جنوب 

قلیه ماهی هم یکی دیگر از غذاهای محلی پرطرفدار در مامانپز است. برای آنکه قلیه ماهی طعمی بی‌نظیر پیدا کند، باید تمام شرایط طبخ آن مو به مو اجرا شوند. در وهله اول، باید از ماهی تازه استفاده شود تا مزه واقعی قلیه خود را نشان بدهد. علاوه بر این، تا زمانی که تمام فوت و فن‌های مربوط به طبخ  قلیه ماهی رعایت نشود، این غذا به اندازه کافی جا نمیفتد. به نظر شما چه کسی این ترفندها را بهتر از هر کسی می‌داند؟ بله، مادران ایرانی. 

۸. چلو خورش بامیه

این چلوخورش فصلی را هم باید با مواد اولیه تازه طبخ کنید. اصلا مگر ویژگی اصلی غذاهای محلی همین نیست؟ پس توصیه می‌کنیم تا در فصل بهار و تابستان که بامیه‌ها به بار می‌نشینند، مهمان مادران ایرانی در مامانپز شوید تا طعم اصیل چلو خورش بامیه را بچشید. 

کلم پلو تهرانی یکی از غذا های محلی

۹. کلم پلو تهرانی

کلم پلو یکی دیگر از غذاهای مقوی محلی است. برای طبخ این غذا در هر شهر و دیار روش مخصوصی وجود دارد. شیرازی‌ها برای پختن این غذا از سبزی‌های مخصوص استفاده می‌کنند. در ترکیبات کلم پلوی تهرانی هم رب گوجه‌فرنگی و زعفران دم‌کرده به چشم می‌خورد. آنچه در حال حاضر در مامانپز سرو می‌شود، کلم پلوی تهرانی است. این غذای خانگی یکی از محبوب‌ترین غذاهای مامانپزی‌هاست که شما هم می‌توانید آن را به عنوان غذای شرکتی روی میز ناهارخوری کارکنان خود بگذارید. 

شما بگویید

سرو غذاهای محلی به عنوان غذای کارکنان شرکت فواید بسیاری دارد که در این مطلب به آنها اشاره کردیم. مامانپز به عنوان سرویس آنلاین تهیه غذای خانگی توانسته غذاهای محلی را با طعمی مثال‌زدنی وارد منوی غذای شرکت‌های بزرگ و کوچک کند. آیا شما تا به حال، این غذاها را از مامانپز سفارش داده‌اید؟ به نظر شما جای کدام غذای محلی در فهرست غذاهای این سرویس آنلاین خالیست؟ 

Scroll to Top
اسکرول به بالا