طرز تهیه پاستا پنه با سس الفردو برای ۴ نفر

لئوناردو داوینچی معتقد بود که سادگی نهایت پیچیدگی است. در این جهان هیچ چیز به اندازه پاستا آلفردو مصداق این گفته داوینچی نیست. غذایی که در نهایت سادگی طعمی شگفت‌انگیز و پیچیده دارد. در طرز تهیه پاستا پنه با سس الفردو نیازی به مواد اولیه آن‌چنانی ندارید و دستور پخت آن هم بسیار ساده است.

مواد لازم پاستا آلفردو برای ۴ نفر 

طرز تهیه پاستا پنه الفردو

پاستا پنه ۵۰۰ گرم

خامه ۴۵۰ گرم

پنیر پارمسان ۱ و ۲/۱ پیمانه

قارچ ۴۰۰ گرم

فیله یا سینه مرغ مکعبی خرد شده ۶۰۰ گرم

شیر ۱ و ۲/۱ پیمانه

سیر به میزان دل‌خواه

پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

کره ۵۰ گرم

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

جعفری ساطوری‌ شده به دل‌خواه

عصاره مرغ ۲ پیمانه

مرحله اول: آماده کردن پاستا

قبل از هر کاری اول درون قابلمه‌ای بزرگ آب بریزید و اجازه بدهید تا به نقطه جوش برسد. بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، مقداری نمک به آن اضافه کنید. حالا پاستا را درون قابلمه بریزید و به آن ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا نرم شود. در نهایت، پاستای نرم شده را آب‌کشی کنید و کناری بگذارید تا سس آلفردو آماده شود. 

مرحله دوم: تهیه سس آلفردو

برای اینکه بوی نامطبوع مرغ گرفته شود، باید ابتدا آن را در ظرفی مزه‌دار کنید. برای این کار فیله یا سینه مرغ را در ظرفی به همراه پیاز خرد شده، آب‌لیمو و فلفل کنار بگذارید. بعد از مدتی، می‌توانید مرغ را از ظرف خارج و به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید. سپس، مرغ را با کمی روغن به اندازه‌ای که مغز پخت شود تفت بدهید. 

در مرحله بعد، قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و داخل تابه‌ای جداگانه با حرارت ملایم و یک قاشق چای‌خوری روغن تفت بدهید تا آب آن گرفته شود.

حالا سیر را با رنده ریز رنده کنید و در تابه‌ای بزرگ به همراه کمی روغن زیتون و کره تفت بدهید. توجه داشته باشید که سیر نباید برشته شود. بعد از اینکه سیر کمی نرم شد، به آن ادویه‌جات، عصاره مرغ و جعفری را اضافه کنید. اجازه بدهید تا محتویات تابه کمی با یکدیگر مخلوط شوند و بپزند. 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  روش‌هایی برای مزه دار کردن ماهی قزل آلا

سپس، خامه را به مواد قبلی اضافه کنید و آن را هم بزنید تا آب شود. در مرحله بعد، باید پنیر پارمسان و شیر را اضافه کنید. وقتی مواد کمی غلیظ شدند، نوبت به اضافه کردن مرغ و قارچ می‌رسد. 

مامانپزی شو

مرحله نهایی طرز تهیه پاستا الفردو 

زمانی که سس آلفردو کمی غلیظ شد، طعم آن را امتحان کنید. اگر لازم بود به آن ادویه‌جات یا نمک بیشتری اضافه کنید. وقتی سس آلفردو به طعم دل‌خواهتان رسید، پاستای آب‌کشی شده را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید تا سس با پاستا کاملا مخلوط شود. پاستا آلفردوی جذاب شما آماده است. نوش جان! 

پاستا آلفردو از کجا آمده؟

آشپز معروف آلفردو

در سراسر جهان پاستا با سس آلفردو یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی به شمار می‌رود اما آیا می‌دانستید که این پاستا اولین بار برای درمان معده‌درد ابداع شد؟ 

پاستا آلفردو به نام خالقش یعنی «آلفردو دی‌لِلیو» که صاحب رستوران قدیمی خیابان «دلا اسکروفا» بود، نام گرفته است. آلفردو این غذا را برای همسر باردارش که به دلیل معده‌درد نمی‌توانست سس گوجه‌فرنگی بخورد، ابداع کرد. 

اینِس همسر آلفردو، به‌سختی می‌توانست یک وعده غذایی را هضم کند. این مسئله آن‌قدر ذهن سرآشپز جوان عاشق‌پیشه را به خود مشغول کرده بود که در نهایت، با خامه، پنیر پارمسان و مخلفات دیگر همسرش را شگفت‌زده کرد. البته، این قضیه مربوط به سال ۱۹۱۴ میلادی بود و تا ۶ سال بعد هنوز هیچ‌کس از آشپزخانه آلفردو و پاستای دوست‌داشتنی‌اش خبر نداشت. 

در سال ۱۹۲۰، زوج بازیگر مشهور آمریکایی، «داگلاس فیربنکس» و «مری پیکفورد» به رستوران آلفردو پاگذاشتند تا پاستای او شهرتی جهانی بگیرد. آنها که از طعم خارق‌العاده غذای مخصوص آلفردو شگفت‌زده شده بودند، دستور پخت این غذا را گرفتند. ۷ سال بعد، فیربنکس و پیکفورد به نشانه قدردانی برای سرآشپز ایتالیایی قاشق و چنگال طلایی فرستادند که روی آنها این عبارت حک شده بود: «تقدیم به سلطان رشته‌فرنگی‌ها آلفردو». 

خبر هدیه گرفتن آلفردو به‌سرعت در سراسر آمریکا پیچید و باعث محبوبیت این غذا میان آمریکایی‌ها شد. مریلین مونرو، گریگوری پک، بت دیویس، آوا گاردنر، ویلسون پیکت و خلاصه هر کسی که پایش به رم می‌رسید، به رستوران آلفردو سری می‌زد تا طعم این پاستای معروف را بچشد.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ برای ۵ نفر

در حال حاضر، رستوران قدیمی خیابان دلا اسکروفا هنوز پابرجاست و در سردر آن تابلویی نصب شده که به مشتریان یادآوری می‌کند: اینجا محل تولد فتوچینی آلفردوست. با این حال، این غذای سند خورده به نام ایتالیایی‌ها، چندان به مذاقشان خوش نمی‌آید. برای مردم این کشور پاستای آلفردو همیشه تنها رشته‌فرنگی مخلوط شده با کره بوده و هست، نه چیزی بیشتر. در رستوران‌های ایتالیا این پاستا فقط به این دلیل سرو می‌شود که مشتریان خارجی و گردشگرها آن را دوست دارند. 

به‌هرحال، این روزها پاستا آلفردو به یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی در گوشه‌وکنار دنیا تبدیل شده است. سس آلفردو در مقایسه با سس‌هایی دیگری مثل بشامل راحت‌تر تهیه می‌شود و البته به‌مراتب پرطرفدارتر است. 

پاستا آلفردو در مامان‌پز 

پاستا آلفردو در مامان‌پز 

با اینکه بسیاری از افراد دوست دارند پاستا با سس آلفردو را خودشان آماده کنند اما همه فرصت این کار را ندارند. ممکن است در محل کار نشسته باشید و هوس کنید این پاستا را بچشید. به‌هرحال، در یک روز خسته‌کننده و تکراری اداری، هیچ چیزی به اندازه یک غذای هیجان‌انگیز نمی‌چسبد. در این شرایط، می‌توانید به سایت تهیه غذای مامان‌پز سری بزنید و سفارش آنلاین غذا را امتحان کنید. 

در مامان‌پز، پاستا با سس آلفردو یکی از غذاهای پرطرفدار مامان فلور است. این غذای مامان فلور طعمی واقعا خانگی دارد و کارمندان خسته و بی‌حوصله را سر ذوق می‌آورد. پاستای این سرآشپز پرکار مامان‌پز تابه‌حال بیش از ۲۰۰ مرتبه سفارش داده شده است. بیشتر کسانی که طعم این پاستا را چشیده‌اند، از طعم آن راضی بوده‌اند. همین موضوع هم باعث شده که این غذای ایتالیایی مامان‌پزی در مجموع ۴.۳۱ امتیاز بگیرد. پس شما هم اگر هوس یک پاستای خوشمزه کرده‌اید اما برای پخت آن فرصت کافی ندارید، همین حالا سراغ سفارش آنلاین مامان‌پز بروید و خودتان را به یک ناهار یا شام لذت‌بخش دعوت کنید. 

Scroll to Top
اسکرول به بالا
>