طرز تهیه پلو مکزیکی با میگو برای ۴ نفر

برای ناهار فردا به دنبال غذایی جدید و خوشمزه هستید؟ به غذاهای دریایی علاقه دارید و می‌خواهید این بار طعم غذای دریایی متفاوتی را بچشید؟ در این صورت، به شما پلو مکزیکی با میگو را پیشنهاد می‌دهیم. در این مقاله، طرز تهیه پلو مکزیکی با میگو برای ۴ نفر را می‌خوانید.

مراحل پخت پلو مکزیکی با میگو برای ۴ نفر

پلو مکزیکی با میگو برای ۴ نفر

پلو مکزیکی یک غذای رنگارنگ با طعمی بهشتی است که از برنج و سبزیجات مختلف درست می‌شود. معمولا برای تهیه پلو مکزیکی از گوشت سینه مرغ استفاده می‌شود اما اگر به آماده کردن غذایی دریایی فکر می‌کنید، می‌توانید این پلو مخلوط را با گوشت میگو بپزید. پلو مکزیکی از نظر ظاهری به میگو پلو بوشهری و دمپختک شیرازی شباهت دارد.

برای طبخ این غذای خوشمزه باید ابتدا مواد اولیه آن را در اندازه‌های گفته شده  آماده کنید. پس از آن، با طی کردن مراحل پخت این غذا، در مدت زمانی نه چندان طولانی و با کمترین دردسر یک پلو مکزیکی با میگو خوش‌ عطر و طعم خواهید داشت.

مواد لازم

  • برنج ۲ پیمانه؛
  • میگو ۴۰۰ گرم؛
  • پیاز کوچک ۱ عدد؛
  • سیر ۲ حبه؛
  • فلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عدد؛
  • زعفران دم‌کرده ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری؛
  • جعفری ساطوری شده ۲ قاشق غذاخوری؛
  • هویج متوسط ۲ عدد؛
  • دانه ذرت ۳ قاشق غذاخوری؛
  • نخودفرنگی یک‌دوم لیوان؛
  • نمک، پولبیبر و فلفل به اندازه لازم.

در مامانپز ثبتنام کن

مرحله اول: مزه‌دار کردن میگو

پیش از شروع طبخ پلو مکزیکی با میگو باید میگوها را تمیز پاک کنید و بشویید. پس از اینکه آب اضافی میگو کاملا گرفته شد، آن را با آب لیموی تازه، جعفری و گشنیز ساطوری شده، سس سویا، زنجبیل تازه رنده شده و سیر درون ظرفی مخلوط کنید. اجازه بدهید که میگو با مواد گفته شده برای مدت چند ساعت مزه‌دار شود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه انواع آش

مرحله دوم: تفت دادن میگو با سیر و پیاز

پیاز را نگینی خرد کنید و درون تابه‌ای گود همراه با روغن و اندکی کره تفت بدهید. وقتی پیاز سبک و شیشه‌ای شد، سیر رنده شده را به تابه اضافه کنید. اجازه بدهید تا عطر سیر فضای آشپزخانه را پر کند. سپس، میگوی مزه‌دار شده را همراه با سیر و پیاز خوب سرخ کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن سبزیجات

وقتی میگو کاملا سرخ شد، نوبت به فلفل دلمه‌ای می‌رسد. فلفل دلمه‌ای که نگینی خرد شده را همراه با نمک و ادویه‌ها داخل تابه بریزید. مواد داخل تابه را به آرامی هم بزنید تا فلفل دلمه‌ای نرم شود. بعد از آن، هویج خرد شده، نخودفرنگی و دانه‌های ذرت که قبلا آب‌پز و کاملا مغزپخت شده‌اند را به سایر مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن برنج

برنج را باید درون قابلمه‌ای به صورت جداگانه نیم‌پز کنید و در این مرحله درون تابه بریزید. زعفران دم‌کرده را هم پس از برنج به تابه اضافه کنید. مواد داخل تابه باید با یکدیگر کاملا مخلوط شوند. در نهایت، جعفری ساطوری شده را به آنها اضافه کنید.

مرحله پنجم: دم کردن پلو مکزیکی با میگو

پلو مکزیکی با میگو تند و خوشمزه

وقتی مواد لازم برای تهیه پلو مکزیکی کاملا با یکدیگر مخلوط شدند، نوبت به دم کردن این پلو مخلوط می‌رسد. پلو مکزیکی را هم می‌توانید مانند عدس پلو و سایر پلو مخلوط‌ها درون قابلمه دم کنید و هم می‌توانید برای دم کردن این پلو از فر استفاده کنید. برای دم کردن پلو مکزیکی در فر باید دمای فر را روی ۱۷۶ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و بعد از گرم شدن فر، ظرف حاوی پلو را داخل آن بگذارید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  کیک تولد

برای دم کشیدن پلو مکزیکی با میگو در فر یا روی شعله ملایم گاز به حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارید. پس از دم شدن پلو مکزیکی می‌توانید آن را با پنیر پارمزان و میگوی سرخ شده تزیین کنید.

کلام آخر

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، حتما طعم متفاوت پلو مکزیکی با میگو را دوست خواهید داشت. این پلو مخلوط مثل سایر غذاهای مکزیکی طعم جذابی دارد و می‌توانید آن را به عنوان غذایی جدید روی میز مهمانی‌ها هم بگذارید. مطمئن باشید که مهمان‌هایتان از چشیدن طعم این پلوی خوش‌ رنگ و لعاب شگفت‌زده خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا