غذاهای تابستانی مامان‌پز

اگر از کسانی که فصل تابستان را دوست دارند، دلیل این علاقه را بپرسید، احتمالا به میوه‌ها و غذاهای این فصل اشاره می‌کنند. غذاهای تابستانی ایرانی جزو خوش‌رنگ‌ترین و صد البته خوشمزه‌ترین غذاهای جهان هستند. کافیست خودتان منظره‌ای از یک بشقاب آلبالو پلو یا یک ظرف آبدوغ خیار را تصور کنید تا متوجه این نکته شوید. جذابیت این غذاها می‌تواند روزهای خاکستری کارمندان را به روزهایی هیجان‌انگیز و پرانرژی تبدیل کند. مامان‌پزی‌ها نیز این نکته را به‌خوبی می‌دانند و تلاش می‌کنند تا گرمای طاقت‌فرسای تابستان را با غذاهای فصلی جذاب و رنگارنگ قابل تحمل‌تر کنند. در این مطلب، ۴ غذای تابستانی مامان‌پز را معرفی می‌کنیم.

آلبالو پلو با مرغ جذاب دست‌پخت مامان مارال

۱. آلبالو پلو با مرغ

یکی از مشهورترین غذاهای تابستانی مجلسی آلبالو پلو است که یا با گوشت قلقلی و یا با مرغ طبخ می‌شود. آلبالو خواص فراوانی از جمله کمک به رفع تشنگی و آرامش‌بخش بودن دارد. بنابراین، کارمندان پرمشغله با نوش جان کردن این غذا هم گرما را ساده‌تر تحمل می‌کنند و هم وقت ناهار شرکتی برای آنها به فرصتی جهت تجدید قوا و کسب آرامش دوباره آنها تبدیل می‌شود.

در مامان‌پز آلبالو پلو با مرغ دست‌پخت مامان مارال است.

دلمه برگ مو با دست‌پخت مامان گلناز و مامان فلور

۲. دلمه برگ مو

احتمالا با شنیدن نام این غذا به یاد خاطرات دوران کودکی و عطر دلمه‌ برگ مو با دست‌پخت مادربزرگ‌ها میفتید. دلمه برگ مو یکی از غذاهای تابستانی سنتی است که برای سلامت کارکنان فواید فراوانی دارد. برگ مو به‌تنهایی سرشار از مواد معدنی نظیر کلسیم و منیزیم، فیبر و ویتامین‌های مختلف از جمله ای، کا و ب ۶ است و به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند. به‌علاوه، این برگ سبز پرخاصیت برای کسانی که به دنبال کنترل وزن هستند یا از بیماری دیابت رنج می‌برند بهترین ماده غذایی است.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  معرفی 7 غذای خوشمزه مخصوص تابستان

بنابراین، اگر به فکر سلامت کارکنان خود هستید یا برخی از کارمندان شما به دنبال غذاهای مخصوص افراد دیابتی هستند، پیشنهاد می‌کنیم که در منوی غذای هفتگی شرکت در فصل تابستان دلمه برگ مو را هم بگنجانید. دلمه برگ مو در بخش سفارش شرکتی با دست‌پخت مامان گلناز و مامان فلور ارائه می‌شود و در بخش سفارش غذای آنلاین می‌توانید این غذا را با دست‌پخت مامان پونه و مامان ثنا نیز سفارش بدهید.

آبدوغ خیار خوشمزه

۳. آبدوغ خیار

بیشتر ما ایرانی‌ها با آبدوغ خیار خاطرات زیبای بسیاری داریم. به‌هرحال، این سوپ سرد ایرانی یکی از غذاهای تابستانی سبک پرطرفدار در کشور ما محسوب می‌شود. ممکن است که کارکنان شما با خوردن آبدوغ خیار کمی دچار خواب‌آلودگی شوند اما اگر برای سرو این غذا در شرکت برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، همه از نوش جان کردن آن لذت می‌برند. به‌طور مثال، می‌توانید این غذا را در روزهایی که برنامه کاری شرکت سبک‌تر است، سرو کنید.

 آبدوغ خیار یکی از غذاهای تابستانی خنک سنتی است که در مامان‌پز هم می‌توانید آن را سفارش بدهید. مامان مهناز متخصص آبدوغ خیار مامان‌پزی است. او با صبر و حوصله تمام مواد اولیه این غذا را آماده می‌کند تا کارمندان در وقت ناهار سازمانی، با چشیدن طعم دلنشین آبدوغ خیار از زندگی روزمره در محل کار کمی فاصله بگیرند و در خاطرات شیرین گذشته غرق شوند.

خورش بامیه دوست‌داشتنی

۴. خورش بامیه

یکی از غذاهای تابستانی جنوبی‌ها خورش بامیه است. بامیه از ویتامین‌های مختلف، مواد معدنی و فیبر تشکیل شده و به بهبود بینایی، فرایند هضم ساده‌تر و افزایش ایمنی بدن کمک می‌کند. معمولا مدیرانی که می‌خواهند در فصل تابستان یک برنامه غذایی سالم و پرانرژی برای کارکنان تنظیم کنند، سراغ این خورش محلی جنوب می‌روند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  جایزه معرفی آشپز به مامان‌پز

خورش بامیه باید با حوصله و دقت طبخ شود تا طعم دلنشینی پیدا کند. احتمالا بسیاری از افرادی که این خورش جذاب و خوشمزه را دوست ندارند، هیچ‌وقت آن را با دست‌پخت مامان زینت نچشیده‌اند. برای چشیدن طعم دلنشین خورش بامیه می‌توانید از بخش سفارش غذای شرکتی این غذای تابستانی را با دست‌پخت این مامان سفارش بدهید.

کلام آخر

جذابیت و طعم دلنشین غذاهای تابستانی ایرانی می‌تواند هر کارمند خسته‌ای را به وجد بیاورد. این غذاها اغلب سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی هستند که به افزایش سلامت کارکنان کمک می‌کند. مامان‌پزی‌ها نیز این نکته را به‌خوبی می‌دانند و در هر تابستان منوی غذایی با عطر و طعم تابستانی تنظیم می‌کنند. آیا شما تابه‌حال طعم غذاهای تابستانی مامان‌پز را چشیده‌اید؟ کدام‌یک از این غذاها را بیش از همه دوست داشته‌اید؟

Scroll to Top
اسکرول به بالا