طرز تهیه پاستا گوشت و قارچ و سس لذیذ در فر

پاستا حالا یک نام جهانی است. رشته‌های نازکی که از دل آشپزی اسرارآمیز و جذاب ایتالیایی سردرآوردند و سال‌ها در این سرزمین با رموز و فنون مختلف در هم آمیختند و بعد خیلی زود جهانی شدند. حالا کمتر کسی در سرتاسر دنیاست که نام پاستا به گوشش نخورده باشد یا طعم این غذای جذاب را نچشیده باشد. در ایران هم پاستا طرفداران زیادی دارد و علاقه‌مندان آن دیگر پاستا را در صف غذای خانگی می‌شناسند. اغلب سُس‌هایی که پاستا با آن ساخته می‌شود بر پای گوشت مرغ و قارچ هستند  با شیر و یا خامه ترکیب می‌شند. اما همانطور که در دنیا نزدیک به ۶۰۰ شکل مختلف پاستا داریم خیلی بیشتر از آن هم سُس پاستا داریم. برای همین در این مقاله تلاش می‌کنیم تا شیوه پخت پاستایی تازه را به شما بیاموزیم. پاستایی با گوشت قرمز که طعمی جدید در دنیای پاستا هاست.

مواد لازم برای تهیه پاستا گوشت و قارچ و سس لذیذ در فر

پاستا گوشت و قارچ

مواد لازم برای پخت پاستا برای دو نفر در نظر گرفته شده است.

  • فیله گوساله ۳۰۰ گرم
  • ۰۰قارچ ۲۰۰ گرم
  • پاستای فرمی ۲۰۰ گر
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • خامه صبحانه ۱/۴ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • کره ۳۰ گرم
  • آرد ۲ قاشق غذا خوری
  • ۱ پیمانه پنیر پیتزا رنده شده
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

مامانپزی شو

طرز تهیه پاستا گوشت و قارچ و سس لذیذ در فر

از مواد اولیه این پاستا معلوم است که قرار است طعمی نزدیک به بیف‌استراگانف را تجربه کنید. مراحل پخت این پاستا در پنج گام طراحی شده است. بخش عمده آن هم مربوط به فرآوری سُس پاستاست. در اینجا قصد داریم یک غذای خانگی جدید به اسم پاستای گوشت و قارچ را به شما آموزش دهیم.

گام اول:

فیله گوساله را به رشته‌های نواری نازکی برش می‌زنید. پیازها را رنده می‌کنید و در روغن داغ می‌ریزید. کمی هم می‌زنید تا پیاز سبک شود و کمی از آبش را از دست بدهد. سپس به آم زردچوبه اضافه می‌کنید و خوب هم می‌زنید و در ظرف را می‌گذارید. این کار کمک می‌کند تا طعم ادویه به خورد پیاز بروند. حالا وقت اضافه کردن گوشت است. گوشت‌های برش زده شده را اضافه می‌کنید و تا تغییر رنگ کامل آن خوب هم می‌زنید. 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه دلمه بادمجان و برگ مو

گام دوم:

قارچ‌ها را برش می‌زنید و تابه را روی شعله زیاد می‌گذارید و کمی کره هم می‌ریزید. سیر رنذه شده را اضافه می‌کنیم و قارچ‌ها را هم در ادامه می‌ریزیم. شعله باید باشد که آب قارچ‌ها خیلی زود خارج و بافت قارچ حفظ شود.

گام سوم:

همزمان باید پاستاها را هم آماده کنید. در قابلمه آب جوش بیاورید و پاستاها را در آن بریزید. پاستاها را نشکنید و سالم بریزید. همچنین برای اینکه از خرد یا له شدن آن در آب جلوگیری کنیم بهتر است با چنگال آن را هم بزنید. نمک را در دقایق پایانی به پاستا اضافه کنید.

گام چهارم:

حالا باید گوشت و قارچ که هر دو پخته شده و آب داخل ظرف‌شان تمام شده را از روی شعله بردارید و سُسی دیگر درست کنید. رای همین در یکی از تابه‌ها کره را کمی گرم می‌کنیم و سپس آرد را به آن اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. در مرحله بعد شیر را که کمی در مایکروفر گرم کرده‌ایم به این ترکیب اضافه می‌کنیم تا آرد باز شود در انتها آویشن و پودر سیر و خامه را افزوده و سس را داخل تابه گوشت و قارچ می ریزیم و زیر تابه گوشت را روشن کرده تا سس به خورد مواد گوشت و قارچ برود سپس از روی حرارت بر می‌داریم.

گام پنجم:

پاستای شما با همین ترکیب هم قابل خوردن است ولی ما یک مرحله اضافه برای آن در نظر گرفته‌ایم. یک طرف مخصوص فر بردارید و پاستای پخته شده را به همراه سس آماده شده، گوشت‌ها و قارچ‌ها با هم ترکیب کنید و بعد روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و ظرف پاستا را نیم ساعت در آن بگذارید تا پنیر روی پاستا کاملا طلایی شود. پاستای شما آماده است.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه قیمه نثار با گوشت گوسفندی

شکل پاستا در انتخاب سُس تاثیر دارد؟

شکل پاستا

پاستا اشکال گوناگونی دارد. برخی گزارش‌ها می‌گوند نزدیک به ۶۰۰ شکل مختلف پاستا در دنیا وجود دارد. اگرچه بخش زیادی از این اشکال حاصل نوآوری‌های این روزهاست اما در گذشته آشپزی ایتالیایی هم پاستا در چندین و چند شکل بوده و طبیعتا هر شکلی هم کارکرد خاص خودش را داشته و برای آن شیوه پخت، سُس و نحوه سرو مخصوص در نظر گرفته می‌شده. برای نمونه معمولا پاستاهای باریک و دراز چون فتوچینی را با سُس شیر و خامه سرو می‌کنند و پاستا‌های رشته‌ای را با پستو. پاستاهای مارپیچ به دلیل شیارهایی که روی بدنه‌شان دارند کاملا مناسب سُس‌هایی در کلاس آلفردو هستند و پاستاهای لوله‌ای برای سُس‌های که گوشت چرخ‌کرده دارند مناسبند.

نکته مهم در طبخ پاستا

از آنجایی که ما پیش از آموختن روش‌های پخت پاستا به شیوه معمول و ایتالیایی خودمان تدبیری کردیم و غذای خانگی تازه‌ای به اسم «ماکارونی» را پدید آوردیم برای همین بخشی از دانش‌مان در خصوص پخت پاستا با پیش‌زمینه‌هایی همراه است که خوب است آن را اصلاح کنیم. برای نمونه نباید رشته‌های پاستا را در ظرف آب جوش شکاند. کاری که اغلب هنگام پخت ماکارونی انجام می‌دهیم. یا هنگام پخت نباید در آن روغن ریخت. زمان بندی پخت پاستا هم مهم است. پاستای‌تان را باید زمانی بپزید که با سُس همزمان آماده شود و بلافاصله بعد از آبکش کردن در ظرف با سُس مخلوط و کشیده شود. همچنین به خاطر داشته باشید که نگه‌داشتن یک فنجان از آب پاستا بعدا در بهتر کردن مزه سُس پاستا به شما کمک می‌کند.

Scroll to Top
اسکرول به بالا