آیا سالاد پیش غذاست؟ معرفی انواع سالادهای محبوب

آیا سالاد پیش غذاست؟ معمولا مردم در پاسخ به این سؤال ۲ دسته می‌شوند. بعضی‌ها معتقدند که سالاد فقط یک پیش‌‌غذا یا چاشنی همراه غذاست و برخی دیگر سرسختانه سالاد را غذا می‌دانند. برای اینکه بخواهیم به این سؤال پاسخ بدهیم، باید انواع سالاد و ویژگی‌های هر کدام را بدانیم. شاید در نهایت، بتوانیم بهترین پاسخ برای این سؤال را پیدا کنیم. 

انواع سالاد برای مهمانی و مناسبت‌های دیگر

سالاد ترکیب جذابی از سبزیجات و مواد خوراکی دیگر است که برای مهمانی و مناسبت‌های دیگر در کنار غذا، همراه با آن و حتی به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود. در این میان، ۱۲ سالاد از انواع سالاد بین ما ایرانی‌ها محبوب‌ترند.

سالاد شیرازی؛ از محبوبترین انواع سالاد

۱. سالاد شیرازی

سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای محبوب ایرانی است که در کنار غذاهایی مثل لوبیاپلو خورده می‌شود. راست یا دروغ بودنش چندان معلوم نیست اما برخی معتقدند که تاریخچه سالاد شیرازی به زمان‌های دور و حکومت پادشاهی در شیراز می‌رسد.

بر اساس حکایت‌هایی که نقل شده، در روزگاران دور پادشاهی در شیراز حکومت می‌کرده که از تنبلی زیردستان خود خسته شده بود. او برای اینکه در شهر شور و نشاطی ایجاد کند، تصمیم به برگزاری یک مسابقه می‌گیرد. شرط برنده شدن در مسابقه هم این بوده که با استفاده از خیار، گوجه و پیاز بهترین سالاد را درست کنند. این‌طور می‌شود که سالاد شیرازی شهرت می‌یابد.

خانواده‌های ایرانی متخصص درست کردن سالاد شیرازی هستند. در هر خانه ایرانی برای درست کردن این سالاد ترفندهای خاصی وجود دارد. بعضی‌ها به‌جای آب‌لیمو از آب‌غوره استفاده می‌کنند و برخی معتقدند که سالاد شیرازی بدون سبزیجات معطر مزه و عطر خوبی ندارد.

مامان‌پزی‌ها هم بهترین سالاد شیرازی‌های دنیا را آماده می‌کنند. کافیست در بخش سفارش آنلاین غذا عبارت سالاد شیرازی را جست‌وجو کنید. فهرست بلندبالایی از سالاد شیرازی می‌بینید که چشیدن طعم فوق‌العاده هر کدام مثل خاطره‌ای شیرین برای همیشه در ذهنتان باقی می‌ماند.

سالاد فصل؛ یکی دیگر از انواع سالادهای پرطرفدار

۲. سالاد فصل

کم نیستند کسانی که ترجیح می‌دهند تا در کنار غذاهایی مانند زرشک‌پلو با مرغ سالاد فصل نوش جان کنند. این سالاد با ترکیباتی مثل کاهو، گوجه، خیار و هویج منبعی سرشار از ویتامین است. بعضی از مردم به آن پیاز هم اضافه می‌کنند. احتمالا همین موضوع هم سبب شده که بعضی از افراد در وقت ناهار به جای غذای شرکتی فقط سالاد فصل سفارش بدهند.

به‌هرحال، فرقی نمی‌کند که سالاد فصل را غذا، پیش‌غذا یا چاشنی غذا بدانید. در هر صورت، می‌توانید هنگام سفارش غذای شرکتی سراغ گزینه سالاد فصل هم بروید. سالاد فصل یکی از انواع سالاد مامان‌پزی‌هاست که مزه‌ای دلچسب و شگفت‌انگیز دارد.  

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  چه مواد خوراکی بیشتر آدم رو سیر نگه میداره وقتی ناهار نداری

در مامان پز ثبت نام کن

۳. سالاد کرنبری با مرغ

حتی اگر فکر می‌کنید که سالاد پیش غذاست هم احتمالا سالاد کرنبری با مرغ نظرتان را عوض می‌کند. این سالاد را اولین بار اروپایی‌ها ابداع کردند اما ایرانی‌ها هم در تهیه این سالاد سررشته دارند. کافیست یک‌بار سالاد کرنبری با مرغ مامان فلور را امتحان کنید تا خودتان متوجه همه چیز بشوید.

۴. سالاد پاییزی

چرا به این سالاد لقب پاییزی داده‌اند؟ احتمالا دلیل آن به رنگ‌های متنوع این سالاد بازمی‌گردد. شاید هم علت این است که بهترین ترکیبات این سالاد مانند کدو، کرفس و هویج فقط در فصل پاییز پیدا می‌شوند. به‌هرحال، دلیل آن هرچه باشد، فرقی نمی‌کند. بهترین سالاد پاییزی با ترکیبات رنگارنگ را باید از مامان فلور بخواهید.

سالاد سزار جذاب

۵. سالاد سزار

این سالاد نام خود را از مبدعش یعنی «سزار کاردینی» گرفته است. او مهاجری ایتالیایی بود که در سال ۱۹۲۴ میلادی در مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک رستوران داشت. به گفته دختر کاردینی این سالاد زمانی ابداع شد که پدرش باعجله محتویات تخته آشپزخانه را در کاسه‌ای ریخت تا برای مشتریان گرسنه پیش‌غذایی درست کند. سالاد سزار کاردینی با ترکیباتی مانند کاهو، سینه‌مرغ کبابی و پنیر پارمزان در همه جای دنیا از جمله ایران محبوبیت خاصی دارد. در منوی غذای شرکتی مامان‌پز هم می‌توانید این سالاد را با دست‌پخت مامان آنا، مامان گلابتون و مامان مهرسانا بچشید. 

۶. سالاد یونانی

احتمالا یونانی‌ها هنگام ابداع این سالاد می‌خواسته‌اند یک چاشنی خوشمزه برای غذاهایشان درست کنند چون ترکیب خیار، گوجه‌فرنگی، پیاز قرمز، زیتون و پنیر فتا در کنار غذاهای اصلی معرکه می‌شود. برای سفارش سالاد یونانی در مامان‌پز باز هم باید سراغ مامان فلور بروید.

سالاد والدورف آمریکایی

۷. سالاد والدورف

شاید با شنیدن نام این سالاد تصور کنید که روس‌ها مبدع آن بوده‌اند اما این‌طور نیست. قدمت سالاد والدورف به حدود ۱۰۰ پیش در هتلی آمریکایی می‌رسد. آمریکایی‌ها مبدعان و عاشقان درجه یک این سالاد هستند و در آن موادی مثل سینه مرغ، سیب، کرفس، گردو و زیتون می‌ریزند. با وجود این ترکیبات احتمالا کمتر کسی فکر می‌کند که والدورف پیش غذاست. به‌هرحال، برای چشیدن طعم بهترین سالاد والدورف باید آن را از مامان فلور بخواهید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  تعریف و انواع ناهارآموزی

۸. سالاد تبوله

تبوله یکی از انواع سالاد است که قدمت آن به لبنان و سوریه در دوران باستان می‌رسد. این سالاد خاورمیانه‌ای ترکیبات مختلفی دارد اما بلغور، گوجه‌فرنگی و پیاز در همه آنها مشترک است. برای سفارش سالاد تبوله می‌توانید سراغ مامان سها بروید.

۹. سالاد شوید و مرغ

اگر به دنبال سالادی مجلسی هستید، می‌توانید سالاد شوید و مرغ را امتحان کنید. این سالاد با ترکیباتی مثل مرغ، سیب‌زمینی، شوید، خیارشور و سس مایونز برای بعضی‌ها یک غذای رژیمی و کامل به حساب می‌آید. مامان نارنج متخصص درست کردن این نوع سالاد است.  

۱۰. سالاد میوه

به کارمندانی که در جست‌وجوی میان‌وعده‌ای سالم هستند، سالاد میوه را پیشنهاد می‌کنیم. مامان فلور این سالاد را با موز، سیب، کمپوت آناناس، آلبالو، انار و انگور درست می‌کنند. این میوه‌ها در کنار یکدیگر ترکیبی جذاب و انرژی‌بخش را تشکیل می‌دهند که برای مواقعی که سر کار ناهار ندارید هم می‌توانید روی آن حساب کنید.

سالاد تونای خوشمزه

۱۱. سالاد تونا

آیا تابه‌حال مزه تن ماهی را در کنار کاهو و لوبیاسبز امتحان کرده‌اید؟ اگر جزو آن دسته از افراد هستید که عاشق تن ماهی‌اند، به شما توصیه می‌کنیم که حتما برای یک‌بار هم که شده، طعم سالاد تونای مامان فلور را بچشید. این سالاد را اولین بار چینی‌ها اختراع کرده‌اند تا به جز شیوع کرونا فایده دیگری هم داشته باشند!

۱۲. سالاد کلم و کشمش

سالاد کلم و کشمش جزو آن دسته از انواع سالاد است که اغلب در مهمانی‌ها و مراسم‌هایی مثل جشن تولد سرو می‌شوند. این سالاد ظاهری جذاب دارد و کشمش موجود در آن باعث شده تا برای کارکنانی که به دنبال یک پیش‌غذا، غذایی سبک یا میان‌وعده‌ای پرانرژی هستند هم مناسب باشد.

برای چشیدن طعم بهترین سالاد کلم و کشمش می‌توانید آن را از مامان نجمه، مامان فلور، مامان فخرالزمان یا مامان کژال بخواهید.

کلام آخر

شما فکر می‌کنید که سالاد پیش غذاست یا غذا؟ به نظر می‌رسد که برای پاسخ به این سؤال باید به ترکیبات سالاد توجه کرد. اگر بحث سالادهایی مثل سالاد شیرازی در میان است، باید گفت که سالاد پیش غذا یا حداقل چاشنی آن محسوب می‌شود اما درباره سالادهایی مثل سالاد کرنبری با مرغ به نظر می‌رسد که با یک غذا یا میان‌وعده سبک سروکار داریم.

Scroll to Top
اسکرول به بالا