طرز تهیه کوکو لوبیا سبز خوشمزه و رژیمی

برای ناهار فردای شرکت به فکر یک غذای رژیمی هستید؟ از غذاهای بی‌مزه و تکراری که به اسم غذای رژیمی می‌خورید، خسته شده‌اید؟ در این صورت، اجازه بدهید تا غذایی رژیمی اما به‌شدت خوشمزه را به شما پیشنهاد کنیم. کوکو لوبیا سبز هم رژیمی محسوب می‌شود و هم طعم شگفت‌انگیزی دارد. کافیست یک مرتبه آن را بچشید تا به فهرست غذای هفتگی محل کارتان تبدیل شود. در ادامه، طرز تهیه این کوکوی جذاب را توضیح می‌دهیم.

کوکو لوبیا سبز؛ غذایی پرخاصیت و خوشمزه

کوکو لوبیا سبز ساده و خوشمزه

لوبیا سبز یکی از مواد غذایی کم‌کالری است که معمولا در رژیم‌های غذایی سالم از آن استفاده می‌کنند. این گیاه سبز سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله آ و ث است و به کاهش فشار خون، بهبود سلامت قلب و کاهش ابتلا به افسردگی کمک می‌کند. بنابراین، برای کارمندان خسته‌ای که به فکر تنوع و سلامت تغذیه خود هستند، بسیار مناسب است.

برای طبخ کوکو لوبیا سبز لازم نیست که آشپزی حرفه‌ای باشید. همین که آشپزی را در حد نیمرو درست کردن بلد باشید هم کافیست. پس مواد اولیه کوکو لوبیا سبز را آماده کنید و دستورپخت آن را مرحله به مرحله انجام بدهید.

مواد لازم

  • لوبیا سبز خرد شده ۲ لیوان؛
  • پیاز رنده شده ۱ عدد؛
  • هویج رنده شده ۳ قاشق غذاخوری؛
  • سیب‌زمینی متوسط رنده شده ۱ عدد؛
  • آرد سفید یا نخودچی ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری؛
  • تخم مرغ ۲ تا ۳ عدد؛
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان کافی.

در مامان پز ثبت نام کن

مرحله اول: آماده کردن لوبیا سبز

قبل از هر کاری مقداری آب و نمک درون قابلمه‌ای کوچک بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه بدهید تا آب به نقظه جوش برسد. سپس، لوبیا سبز خرد شده را درون آب بریزید و به آن حدود نیم ساعت زمان بدهید. وقتی رنگ لوبیا سبز کمی تغییر کرد، آن را آبکشی کنید و کنار بگذارید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

مرحله دوم: تهیه مایه کوکو لوبیا سبز

در مرحله بعد، لوبیا سبز، هویج، سیب‌زمینی، پیاز و آرد را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه در ظرفی مناسب مخلوط کنید. بعد تخم‌‌مرغ‌ها را در ظرف بشکنید. حالا مواد را آن‌قدر با یکدیگر هم بزنید که در نهایت مایه یکدستی به دست بیاید.

مرحله سوم: سرخ کردن کوکو لوبیا سبز

وقتی مایه کوکو آماده شد، تابه‌ای مناسب انتخاب کنید. تابه را روی حرارت بگذارید و اندکی روغن به آن اضافه کنید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، مایه کوکو لوبیا سبز را درون آن بریزید. می‌توانید تمام مایه را یک‌باره درون تابه بریزید یا اینکه آن را به صورت تکه‌های کوچک در اشکال دل‌خواه خود سرخ کنید. این غذا را همراه با نان و ترشی میل کنید. نوش جان!

نکات مهم برای طبخ کوکو لوبیا سبز

کوکو لوبیا سبز مامان‌پزی

  • اگر به غذای کاملا رژیمی فکر می‌کنید، می‌توانید سیب‌زمینی را از مواد اولیه حذف کنید.
  • هویج را می‌توانید به صورت رنده شده در مایه کوکو بریزید یا آن را بپزید و به صورت نگینی خرد کنید.
  • اگر هنگام آماده کردن مایه کوکو متوجه شدید که بیش از حد شل شده، می‌توانید باز هم به آن آرد سفید یا آرد نخودچی اضافه کنید.
  • برای اینکه کوکو به تابه نچسبد یا وا نرود، باید اجازه بدهید تا روغن داخل تابه به اندازه کافی داغ شود.
  • برای خوشمزه‌تر شدن کوکو لوبیا سبز می‌توانید به جای آرد سفید یا آرد نخودچی از آرد سوخاری استفاده کنید.

کلام آخر

کوکو لوبیا سبز غذایی رژیمی است که می‌تواند هر کارمند خسته‌ای را به وجد آورد. برای تهیه این غذای ساده کافیست آنچه توضیح دادیم را مرحله به مرحله انجام بدهید. اگر هم برای آشپزی فرصت ندارید، تمام کارها را به مامان‌پز بسپارید. این غذای سبک و رژیمی در مامان‌پز دست‌پخت مامان هداست.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه املت خوشمزه با رب شبیه به املت سفره‌خانه
Scroll to Top
اسکرول به بالا