طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی

به فکر رژیم گرفتن افتاده‌اید؟ می‌خواهید برای وقت ناهار شرکت غذایی خوشمزه و رژیمی به محل کار ببرید؟ در این صورت، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید تا یکی از بهترین غذاهای رژیمی یعنی خوراک مرغ و قارچ رژیمی را به شما آموزش بدهیم.

خوراک مرغ و قارچ رژیمی

خوراک مرغ و قارچ رژیمی اشتهاآور و جذاب

معمولا زمانی که صحبت از غذاهای رژیمی می‌شود، به یاد غذاهای بدطعم و رنگ‌ورو رفته‌ای میفتیم که مجبور به خوردن آنها هستیم. بااین‌حال، درباره خوراک مرغ و قارچ رژیمی قضیه کاملا فرق می‌کند. کافیست کمتر از ۱ ساعت از وقت خود را در آشپزخانه بگذرانید تا یکی از خوش‌طعم‌ترین غذاهای رژیمی دنیا را آماده کنید. برای این کار، باید ابتدا چند ماده اولیه ساده آماده شوند.

مواد لازم

  • فیله یا سینه مرغ به اندازه یک‌دوم سینه کامل؛
  • قارچ ۳۰۰ گرم؛
  • پیاز بزرگ ۱ عدد؛
  • سیر ۳ حبه؛
  • فلفل دلمه‌ای به رنگ‌های مختلف از هر رنگ ۱ عدد؛
  • گوجه‌فرنگی در اندازه متوسط ۲ عدد؛
  • نمک و ادویه‌ها شامل فلفل قرمز و سیاه، پودر آویشن و زردچوبه.

در مامان پز ثبت نام کن

مراحل پخت خوراک مرغ و قارچ رژیمی

برای طبخ این خوراک رژیمی نیازی نیست که سرآشپزی حرفه‌ای باشید. همین که بتوانید غذاهای ساده را بپزید، این خوراک هم به یکی از غذاهای ساده محبوبتان تبدیل خواهد شد. برای تهیه این خوراک، مراحلی که توضیح می‌دهیم را گام‌ به گام اجرا کنید.

مرحله اول: پختن گوشت مرغ

قبل از هر کاری باید گوشت مرغ را بپزید. گوشت فیله و سینه مرغ نسبت به سایر بخش‌های آن زودتر پخته می‌شود. علت انتخاب سینه یا فیله مرغ نیز همین است.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه کوفته تبریزی

گوشت مرغ را به صورت نوارهای باریکی برش بزنید. سپس، این نوارهای گوشتی را درون تابه‌ای مناسب به همراه اندکی روغن تفت بدهید. اگر به طعم روغن زیتون علاقه دارید، بهتر است که برای تفت دادن گوشت مرغ از این روغن استفاده کنید. مرغ را آن‌قدر تفت دهید که رنگ آن عوض شود. پس از آن، درب تابه را بگذارید تا گوشت مرغ همراه با بخار آب خود بپزد.

مرحله دوم: اضافه کردن سیر و پیاز

وقتی گوشت مرغ پخت، سراغ پیاز بروید. پیاز باید به شکل نواری خرد و به تابه اضافه شود. طعم گوشت مرغ بدون مزه سیر تکمیل نمی‌شود. وقتی پیاز کمی نرم شد، سیرها را له کنید و به ترکیب مرغ و پیاز بیفزایید. حالا اجازه بدهید که عطر سیر در فضای آشپزخانه بپیچد.

مرحله سوم: افزودن قارچ و فلفل دلمه‌ای

در مرحله بعد، قارچ‌ها را کاملا بشویید و در اندازه بزرگ برش بزنید. سپس، قارچ را به همراه اندکی آب‌لیمو به تابه اضافه کنید. آبلیمو باعث می‌شود که رنگ قارچ‌ها در اثر حرارت سیاه نشود. قارچ باید با سایر ترکیبات خوراک به مدت ۱۰ دقیقه تفت داده شود. وقتی قارچ‌ها نرم شدند، سراغ فلفل دلمه‌ای بروید. فلفل دلمه‌ای‌ها را به شکل نوارهای باریکی برش بزنید و به تابه بیفزایید. فلفل‌ها باید به اندازه‌ای تفت داده شوند که کاملا نرم شوند.

مرحله چهارم: اضافه کردن گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را باید در آخرین مراحل از طبخ خوراک مرغ و قارچ رژیمی اضافه کنید. علت اینکه گوجه‌فرنگی در آخر کار اضافه می‌شود این است که این میوه خیلی زود در اثر حرارت نرم می‌شود. بنابراین، برای اینکه این ماده غذایی شکل خود را حفظ کند آن را در آخرین مرحله اضافه می‌کنیم.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  آبگوشت بامیه؛ غذایی خوشمزه و پرخاصیت

مرحله آخر: اضافه کردن ادویه‌های معطر

هیچ غذایی بدون طعم ادویه‌ها خوشمزه نمی‌شود. خوراک مرغ و قارچ رژیمی هم از این قاعده مستثنی نیست. در آخرین مرحله از طبخ این غذا نوبت به افزودن ادویه‌ها می‌رسد. بعد از آن، تنها کاری که باید بکنید این است که درب تابه را به مدت ۵ دقیقه ببندید تا عطر این خوراک در آشپزخانه بپیچد.

این خوراک رژیمی را می‌توانید همراه با نان و سبزیجات میل کنید. نوش جان!

کلام پایانی

خوراک مرغ و قارچ رژیمی

غذاهای رژیمی جزو غذاهای پرطرفدار کارکنان شرکت‌ها هستند. اگر برای ناهار شرکتی فردا به فکر غذایی رژیمی و خوشمزه هستید، می‌توانید همین حالا طبخ خوراک مرغ و قارچ را شروع کنید. اگر هم فرصت کافی ندارید، این کار را به مامان‌پز بسپارید.

Scroll to Top
اسکرول به بالا