مزه دار کردن مرغ برای جوجه کباب

جوجه کباب از آن دسته غذاهایی است که در تمام مناسبت‌ها مهمان سفره ما ایرانیان است. از پیک‌نیک و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی گرفته تا جلسات کاری، ناهارآموزی و حتی ناهار شرکتی همیشه این جوجه کباب است که در کنار غذاهای دیگر مثل قیمه و قورمه سبزی می‌درخشد. بااین‌حال، درست کردن یک جوجه کباب خوشمزه کار هر کسی نیست. برای این کار، باید روش اصولی مزه‌ دار کردن مرغ برای جوجه کباب را بدانید. همچنین، باید از گوشت مناسب استفاده کنید. از آن گذشته، باید بدانید که چقدر گوشت برای هر نفر کافیست. اگر شما هم هوس یک وعده جوجه کباب خوشمزه کرده‌اید، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید. در ادامه، هرآنچه باید برای درست کردن یک جوجه کباب هیجان‌انگیز و روش‌های مزه‌دار کردن گوشت مرغ برای آن بدانید را می‌خوانید.

انتخاب بهترین گوشت مرغ برای جوجه کباب

گوشت مرغ برای جوجه کباب

اولین نکته برای تهیه یک جوجه کباب با طعمی شگفت‌انگیز انتخاب گوشت مناسب است. مرغی که می‌توانید از گوشت آن یک کباب خوشمزه درست کنید، یک مرغ ۱.۵ کیلوگرمی است. این مرغ نه آن‌قدر بزرگ شده که گوشتش موفع کباب کردن سفت شود و نه به اندازه‌ای کوچک است که هیچ چیزی جز استخوان نداشته باشد.  

انتخاب نوع گوشت جوجه کباب هم به غذایی بستگی دارد که می‌خواهید درست کنید. اگر قصد دارید جوجه کباب بدون استخوان بپزید، سینه مرغ بهترین بخش آن برای شماست اما اگر هوس جوجه کباب با استخوان کرده‌اید، باید سراغ گوشت ران و کتف و بال مرغ بروید.

در مامانپز ثبتنام کن

مقدار مرغ برای جوجه کباب برای هر نفر

بعد از تهیه گوشت مناسب جوجه کباب نوبت به اندازه آن می‌رسد. یک سرآشپز حرفه‌ای می‌داند که باید برای هر نفر چه اندازه گوشت مرغ کنار بگذارد. به طور کلی، برای هر ۲ نفر عاشق جوجه کباب ۱ کیلوگرم گوشت مرغ کافی است.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  طرز تهیه حلیم بادمجان مجلسی

چطور گوشت مرغ را مزه‌دار کنیم؟

مزه دار کردن مرغ

مهم‌ترین نکته برای درست کردن یک جوجه کباب آبدار و خوشمزه، مزه‌ دار کردن گوشت مرغ است. گوشت مرغ را می‌توانید به روش‌های مختلفی مزه‌دار کنید. برای مزه دار کردن گوشت مرغ معمولا از آبلیمو، نمک، زعفران دم‌کرده و روغن مایع استفاده می‌شود. زعفران دم‌کرده را قبل از همه مواد به گوشت مرغ اضافه می‌کنیم. گوشت باید کاملا زعفرانی شود. حالا آن را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون ظرفی دربسته و یخچال قرار بدهید تا زعفران به بافت گوشت نفوذ و آن را خوش‌عطر و طعم کند.

مرحله بعدی استفاده از روغن مایع است. برای اینکه گوشت مرغ به خوبی مزه‌دار شود و موقع پخت سفت نشود، باید ابتدا آن را کاملا با روغن مایع آغشته کنید. این کار باعث می‌شود که آبلیمو و نمک گوشت مرغ را سفت نکنند اما در عین حال این گوشت به خوبی مزه‌دار شود. کره برای چرب کردن گوشت مناسب نیست چون وقتی آن را درون یخچال قرار می‌دهید، سفت می‌شود. در نتیجه، آبلیمو به گوشت مرغ نفوذ می‌کند و باعث سفت شدن آن موقع پخت می‌شود.

پس از اینکه تمام قسمت‌های گوشت مرغ را با روغن مایع آغشته کردید، باید آبلیمو و نمک را اضافه کنید. برای خوشمزه‌تر شدن جوجه کباب می‌توانید از پیاز سفید خلالی خرد شده، سس سویا، سس مایونز، پودر پیاز، پودر سیر، پودر هل و تخم گشنیز هم استفاده کنید.

در آخر هم برای لطیف‌تر و خوش‌عطر شدن گوشت کمی کره به گوشت مرغ بمالید. حالا ظرف حاوی گوشت مرغ را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت درون یخچال قرار بدهید.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  بهترین طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان بدون فر به شکل مجلسی

کباب کردن گوشت مرغ

جوجه کباب با دورچین خوشمزه

برای خوشمزه شدن جوجه کباب باید ابتدا منقل را به درستی آماده کنید. زغال‌های این کباب هم مثل زغال‌های مخصوص کباب کوبیده باید به رنگ مشکی و براق باشند. این زغال‌ها را باید آتش بزنید و به اندازه‌ای آنها را باد بزنید که شعله آتش آن فروکش کند. زغال‌های سرخ شده از حرارت برای تهیه جوجه کباب مناسب هستند. بعد از مزه دار کردن مرغ باید آن را روی حرارت ملایم و یکنواخت زغال قرار بدهید تا هر دو طرف آن به خوبی ترد و مغزپخت شوند.

جوجه کباب؛ غذای محبوب مامان‌پزی‌ها

جوجه کباب خانگی و رستورانی یکی از غذاهای پرطرفدار مامان‌پز است. اگر برای مزه دار کردن گوشت مرغ جوجه‌ کباب و سایر مراحل آن فرصت کافی ندارید، می‌توانید این کار را به مامان‌پز بسپارید و از طعم شگفت‌انگیز جوجه کباب لذت ببرید.

Scroll to Top
اسکرول به بالا