بهترین پیشنهادات منو غذا برای شام مهمانی

غذاهایی برای شام

غذا برای شام چی بخوریم؟

یک وعده غذایی کامل شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر است. بسیاری از پیش غذاهای خوشمزه و مقوی را می‌توان برای غذای اصلی شام در نظر گرفت. اگر به دنبال ایده‌های خوشمزه در منو غذا برای شام هستید از مامان‌پز کمک بگیرید.

فینگرفودها

انواع فینگرفود یا همان غذاهای انگشتی و لقمه‌ای مناسب وعده غذایی شام هستند. فینگرفودها با مواد غذایی مختلفی تهیه می‌شوند و مناسب ذائقه افراد مشکل‌پسند هستند. انواع فینگرفود سرد و گرم می‌تواند سفره شام را رنگین‌تر کند. می‌توانید در کنار غذای اصلی و یا حتی به تنهایی از فینگرفود برای شام استفاده کنید. سینی میکس فینگرفود مناسب منو غذا برای شام هم ایده مناسبی است که شامل چندین نوع فینگرفود گرم می‌شود.

سینی میکس فینگرفود معمولا شامل ۶ غذا می‌شود. شما می‌توانید با توجه به تعداد مهمانان از هر یک از این فینگرفودها چند عدد در سینی قرار دهید. بهتر است برای هر مهمان ۱ یا ۲ عدد در نظر بگیرید.

۱. کیک مرغ تک نفره

مرغ پخته و ریز شده، جعفری، خیارشور، تخم مرغ رنده شده، ماست، پنیر خامه‌ای و سس مایونز را مخلوط کرده و داخل نان تست قرار دهید. کیک مرغ یکی از اصلی‌ترین پیشنهادهای منو غذا برای شام است که طعم بسیار خوبی هم دارد.

۲. مینی ساندویچ همبرگر

گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، آرد سوخاری، تخم مرغ و ادویه را مخلوط کرده و به شکل همبرگرهای کوچک قالب بزنید. مینی همبرگرها را پس از ۲ ساعت استراحت در یخچال، بدون روغن سرخ کنید. در انتها با قرار دادن یک تکه پنیر چدار روی همبرگرها، مینی همبرگرهای خوشمزه را در نان گرد کوچک قرار دهید.

۳. بورک گوشت و قارچ

بورک گوشت و قارچ

برای طبخ بورک گوشت و قارچ، باید ابتدا گوشت را با پیاز، فلفل دلمه، قارچ، رب و ادویه دلخواه بپزید. پس از خنک شدن این مواد آنها را داخل خمیر یوفکا پیچیده و در روغن سرخ کنید.

۴. بورک اسفناج و قارچ

اسفناج پخته را با سیب زمینی پخته، قارچ و ادویه تفت داده و پس از خنک شدن در خمیر یوفکا بپیچید. این خمیر را می‌توان در روغن سرخ کرده و یا در فر داغ قرار داد.

۵. فرنچ تست سوخاری

مایه گوشت را داخل نان تست پهن کنید. سپس آن را به صورت سوخاری سرخ کنید. به این ترتیب فینگر فود خوشمزه و ساده‌ای برای سینی میکس آماده می‌شود.

۶. رولت ژامبون سوخاری

ژامبون و پنیر گودا را روی نان تست پهن کرده سپس رول کنید به همین سادگی سینی میکس درمنو غذا برای شام جای می گیرد.

در فهرست منو غذا برای شام می‌توان انواع سالاد را نیز جای داد. سالادها بهترین مواد غذایی برای افراد رژیمی هستند که می‌توانند جایگزین وعده شام باشند. دیپ سبزیجات، انواع سوپ، کوکو، کتلت و شامی را نیز می‌توان در منو شام جای داد. کشک بادمجان، میرزا قاسمی و کوفته ریزه نیز غذاهایی خوش خوراک و مناسب شام هستند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  پیشنهاد برنامه هفتگی غذا برای افزایش بهره‌وری کارکنان

بهترین غذاها برای شام تولد

میز شام تولد

تهیه منو غذا برای شام در مناسبت‌های مختلف بسیار دشوار است. در جشن‌ها و مهمانی‌های بزرگ با تهیه انواع غذاها می‌توان یک شام عالی را تدارک دید. اگر در تدارک جشن تولد برای یکی از اعضای خانواده هستید باید موارد جزئی را نیز در نظر بگیرید. تهیه و تدارک برای تم تولد، کیک تولد، تزئینات تولد نباید مانع از تدارک منوی شام تولد باشد.

تنوع در منوی شام تولد بسیار مهم است. بهترین غذاها برای این مراسم با در نظر گرفتن تعداد و سن مهمان‌ها انتخاب می‌شوند. بهتر است منو غذا برای شام  تولد را از قبل تهیه کنید. پذیرایی از مهمان‌ها و تدارک جشن تولد وقت‌گیر و خسته‌کننده است. با مشاهده فهرست غذاهای مامان‌پز می‌توانید انواع غذاها را برای منوی شام تولد انتخاب کنید. یادتان باشد که از یک روز قبل نسبت به سفارش غذاهای مورد نظر به تعداد کافی با آشپزهای خانگی هماهنگ کنید.

غذاهایی برای شام تولد کودکان

برگزاری جشن تولد کودکان یکی از هیجان‌انگیزترین کارها برای پدر و مادرهاست. زمان خیلی زود می‌گذرد و سالهای کودکی باز نمی‌گردند. این بر عهده پدر و مادرهاست تا سال‌های کودکی و نوجوانی را برای بچه‌ها خاطره‌انگیز و خوشایندتر کنند. برنامه‌ریزی برای جشن تولد کودکان و تهیه منو برای شام تولد می‌تواند بسیار جالب و سرگرم‌کننده باشد. در کنار همه برنامه‌های هیجان‌انگیز، بازی‌ها و تم تولد که در نظر گرفته‌اید، خوراکی‌های مورد علاقه بچه‌ها را هم سرو کنید. بچه‌ها عاشق شیرینی و شکلات هستند ولی نباید اجازه دهید تنقلات جای غذای اصلی را بگیرد. لیست غذای شام تولد کودکان را با تنوع بیشتری تهیه کنید. در ادامه پیشنهادهایی برای تکمیل منو غذا برای شام تولد کودکان ارائه می‌شود.

۱. انواع فینگر فود

فینگرفود بهترین غذا برای شام تولد کودکان و نوجوانان است. تنوع فینگرفودها منوی شام تولد را رنگین‌تر می کند. بهتر است از مواد غذایی رنگی و با طراحی جذاب برای منوی شام تولد کودکان استفاده کنید. تزئین غذا برای جلب توجه کودکان و ترغیب به خوردن غذا بسیار مهم است. بنابراین، سعی کنید از تزئینات خلاقانه در طراحی ظرف غذا استفاده کنید. کتلت، سالاد الویه، کباب لقمه‌ای به همراه سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی‌های طبیعی و آب‌میوه‌ها را فراموش نکنید.

۲. ماکارونی

انواع ماکارونی از غذاهای محبوب کودکان هستند. همیشه از مواد غذایی تازه برای تهیه منوی شام تولد کودکان استفاده کنید. استفاده از مواد کنسروی برای تهیه ماکارونی اصلا پیشنهاد نمی‌شود. با کمی گوشت چرخ کرده، قارچ، پیاز داغ، رب و ادویه می‌توانید مایه ماکارونی خانگی خوشمزه‌ای را تهیه کنید که بسیار سالم و مقوی است. پرس غذای کودکان را کمتر از برزگسالان در نظر بگیرید تا مواد خوراکی حیف و میل نشود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  فهرستی کامل از غذاهای ایرانی برای شام

۳. کوکوهای عروسکی قالبی

انواع کوکو را با قالب های عروسکی می توان به سادگی آماده کرد. تهیه منوی شام تولد کودکان نیاز به استفاده از قوه تخیل دارد و باید با ظرافت انجام شود. قالب های آماده در همه فروشگاه های لوازم قنادی و مواد غذایی به فروش می رسند. به جای ریختن مایه کوکو سبزی در ماهی تابه، از قالب های کوچک و فانتزی استفاده کنید. قالب های تخم مرغ هم برای این کار مناسب است.

۴. تست فرانسوی

تست فرانسوی

ترکیبی از تخم مرغ، خامه و انواع میوه‌ها به همراه نان تست یک خوراک خوشمزه و رنگارنگ برای شام تولد است. بهتر است نان تست‌ها را به ۴ قسمت تقسیم کنید تا به اندازه کافی کوچک باشد. به این ترتیب امکان چشیدن طعم بقیه خوراکی‌ها هم برای کودکان فراهم می‌شود.

غذاهایی برای شام تولد بزرگسالان

در منو غذا برای شام تولد بزرگسالان برخی ویژگی‌ها را در نظر بگیرید. برخی از افراد دارای رژیم‌های غذایی خاصی هستند و نمی‌توانند همه غذاها را میل کنند. بهتر است در منو غذا برای شام تولد بزرگسالان انواع غذاهای رژیمی را نیز بگنجانید. ترکیبی از انواع غذاهای سنتی و فرنگی در کنار غذاهای سبک برای منوی شام تولد بسیار ایده‌آل است. انواع خورش‌ها، خوراک، سالادهای رژیمی، غذاهای مخصوص گیاهخواران را در لیست منو غذا برای شام تولد قرار دهید. در ادامه، چند پیشنهاد خوشمزه و متفاوت برای شام تولد ارائه شده که می‌تواند میز شام را رنگین‌تر کند.

۱. چیکن سالاد تک نفره

سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کرده به همراه سس مخصوص، کاهو خرد شده، کنجد و هویج رنده شده، پیازچه نگینی و کمی ماست سرو کنید. پذیرایی عالی با تنوع غذایی در منوی شام همه مهمان ها را راضی می‌کند. بهتر است چیکن سالاد را ۱تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا حسابی مزه‌دار شود.

۲. خوراک مرغ با سس باربیکیو

خوراک مرغ با سس باربیکیو

فیله مرغ با سس باربیکیو به همراه آبلیمو، سس سویا، کمی نمک، فلفل و شکر که در فر خوب پخته شده و به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو می‌شود را در لیست منو غذا برای شام قرار دهید. از ادویه‌ها برای طعم‌دار کردن منوی شام کمک بگیرید.

۳. بورانی بادمجان

بورانی بادمجان یک پیش غذای لذیذ است که می‌تواند جایگزین شام رژیمی شود. برای درست کردن این پیش غذا بادمجان‌های کبابی را پوست کنده و با چنگال له کنید. بورانی بادمجان با پودر سیر و ماست چکیده سرو می‌شود.

کلام آخر

در وب سایت مامان پز انواع غذاهای فرنگی و ایرانی را قابل مشاهده هستند. کیفیت مناسب غذاهای خانگی، تازگی و سلامت مواد غذایی، ارسال غذا در زمان مورد نظر، از اهداف اصلی وب سایت مامان‌پز است.

 

Scroll to Top
اسکرول به بالا